Aufsatz(elektronisch)5. Oktober 2016

Multicultural Neoliberalism and Academic Labor: Experiences of Female Immigrant Faculty in the U.S. Academy

In: Cultural studies - critical methodologies, Band 17, Heft 3, S. 236-243

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

In light of limited attention to immigrant faculty (aka, international faculty) in the U.S. academy, we analyze interview discourses with 26 female immigrant faculty members from multiple disciplines working across U.S. colleges and universities. Collectively, the women's voices converge around three primary themes pertaining to neoliberal restructuring of higher education: commodification of education, multicultural neoliberalism, and universal meritocracy. Furthermore, we explore the various ways in which cultural identities are (re)positioned by dominant ideologies of neoliberalism in the U.S. academy. Our findings develop an understanding of how neoliberal ideologies construct and reinforce marginalized identities and subjectivities at the intersection of gender, race, and immigration.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-356X

DOI

10.1177/1532708616672688

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.