Aufsatz(elektronisch)23. Juni 2021

An Identity-Based Model Explaining Online Donor Appreciation

In: Australasian marketing journal: AMJ ; official journal of the Australia-New Zealand Marketing Academy (ANZMAC), Band 31, Heft 1, S. 13-24

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Nonprofit organization (NPO) marketers are now increasingly turning online to recognize donors, with little understanding as to how online donor appreciation influences behavior. A scenario-based research design using an online survey was administered to a random sample of voluntary blood donors ( n = 356). The findings contribute to identity theory by demonstrating that online recognition (digital badge shared to Facebook) can strengthen subjective impressions of identity-related behavior above a private thank-you email alone. Furthermore, outcomes of a positive identity appraisal (accountability and emotional value) were found to differentially drive NPO-benefiting activities (positive electronic word-of-mouth and donation intentions) depending on donation experience. The results strategically inform online donor appreciation activities to improve donor retention.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1839-3349

DOI

10.1177/18393349211027670

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.