Aufsatz(elektronisch)1. Juli 2017

The Point of No Return: Wendy Nanan as Postindenture Indian Female Visionary Artist

In: Small axe: a journal of criticism, Band 21, Heft 2, S. 68-80

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This essay examines the organic connection between the methods and materials used by Indian artist Wendy Nanan and the metaphysical ideas that underpin her creativity. Her exposure to a mixture of religious and cultural practices drawn from Presbyterianism and Hinduism, to the variegated festivals of a postslavery postindenture society of Trinidad is re-presented in the symbolic and allegorical pieces that Nanan has produced for over two decades. These evoke messages of harmony despite difference and of political agency for a nation. Her symbolism establishes an Indian aesthetic and iconography that has evolved in this society beyond its original moment of entry to a point of no return to an imagined purity.

Sprachen

Englisch

Verlag

Duke University Press

ISSN: 1534-6714

DOI

10.1215/07990537-4156786

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.