Aufsatz(elektronisch)1. Mai 2023

Withdrawal

In: Differences: a journal of feminist cultural studies, Band 34, Heft 1, S. 283-293

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Leo Bersani's writings on aesthetics, often coauthored with Ulysse Dutoit, repeatedly deploy the trope of withdrawal, finding in the aesthetic works they discuss, such as Jean-Luc Godard's film Contempt, a paradoxical double movement of bringing into view while projecting the erasure of form and distinction. In their reading of Contempt, Bersani and Dutoit adumbrate a uniformity that would depend on the elimination of measurement, reference, and subject-object relations. In doing so, they transfigure the idea of antirelationality often attributed to Bersani, associating the death it surely names with the illumination of Being.

Sprachen

Englisch

Verlag

Duke University Press

ISSN: 1527-1986

DOI

10.1215/10407391-10435927

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.