Aufsatz(elektronisch)1. Mai 2022

Signaling and Employer Learning with Instruments

In: American economic review, Band 112, Heft 5, S. 1669-1702

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This paper considers the use of instruments to identify and estimate private and social returns to education within a model of employer learning. What an instrument identifies depends on whether it is hidden from, or transparent (i.e., observed ) to, the employers. A hidden instrument identifies private returns to education, and a transparent instrument identifies social returns to education. We use variation in compulsory schooling laws across noncentral and central municipalities in Norway to, respectively, construct hidden and transparent instruments. We estimate a private return of 7.9 percent, of which 70 percent is due to increased productivity and the remaining 30 percent is due to signaling. (JEL D82, H75, I26, I28, J24, J31)

Sprachen

Englisch

Verlag

American Economic Association

ISSN: 1944-7981

DOI

10.1257/aer.20200146

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.