Aufsatz(elektronisch)1. August 2008

Leveling the Playing Field: Sincere and Sophisticated Players in the Boston Mechanism

In: American economic review, Band 98, Heft 4, S. 1636-1652

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Empirical and experimental evidence suggests different levels of sophistication among families in the Boston Public School student assignment plan. We analyze the preference revelation game induced by the Boston mechanism with sincere players who report their true preferences and sophisticated players who play a best response. We characterize the set of Nash equilibrium outcomes as the set of stable matchings of a modified economy, where sincere students lose priority to sophisticated students. Any sophisticated student weakly prefers her assignment under the Pareto-dominant Nash equilibrium of the Boston mechanism to her assignment under the recently adopted student-optimal stable mechanism. (JEL D82, I21)

Sprachen

Englisch

Verlag

American Economic Association

ISSN: 1944-7981

DOI

10.1257/aer.98.4.1636

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.