Aufsatz(elektronisch)21. Juni 2021

Education and Development in the Sino‑African Context of Relations

In: Politeja: pismo Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, Band 13, Heft 3 (42), S. 111-131

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This study focuses on the involvement of China in the above two African states, arguing that the development of the education sector, therefore the development via education is crucial for any of the states of the continent. It gives an overview of education as a significant aspect of human development in the context of opposing policies of the international financial institutions (IFIs) and the Chinese government. In the light of the FOCAC process, China's involvement in the development of human resources on African soil will be looked at closely, also questioning whether or not China may present an 'alternative' to the IFIs in the field.

Verlag

Ksiegarnia Akademicka Sp. z.o.o.

ISSN: 2391-6737

DOI

10.12797/politeja.13.2016.42.08

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.