Aufsatz(elektronisch)August 2006

US state government and DARE: the story in four states

In: Evidence & policy: a journal of research, debate and practice, Band 2, Heft 3, S. 291-319

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

English
In contrast to the widespread local popularity of the police-led Drug Abuse Resistance Education (DARE) school-based programme, evaluation studies have consistently questioned its sustained impact on adolescent drug use. Our focus in this article is on the role of state government in DARE policy. Semi-structured personal interviews were conducted with 30 people, including past or present state agency officials and external researchers. These cases are organised chronologically along three time periods: (1) the genesis and expansion of DARE; (2) the resiliency of the programme to negative evaluation evidence; and (3) the decline of DARE.

Sprachen

Englisch

Verlag

Bristol University Press

ISSN: 1744-2656

DOI

10.1332/174426406778023685

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.