Aufsatz(elektronisch)Oktober 1994

The Effectiveness of an Intervener Model of Services for Young Deaf-Blind Children

In: American annals of the deaf: AAD, Band 139, Heft 4, S. 404-409

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Project Validation of the Intervener Program (VIP) studied and documented the effectiveness of the Intervener Service Model which provides the services of a paraprofessional (called an intervener) to families of young children who are deaf-blind. The intervener provides auditory, visual, and tactile stimulation for the child and helps the child develop interactive behaviors instead of isolated, defensive, or self-stimulatory behaviors. The intervener also enables the parents to obtain much needed respite. Project VIP obtained abundant quantitative and qualitative data on the effectiveness of the Intervener Service Model. The data strongly support the need for Intervener Services for young children who are deaf-blind and their families.

Sprachen

Englisch

Verlag

Project MUSE

ISSN: 1543-0375

DOI

10.1353/aad.2012.0306

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.