Aufsatz(elektronisch)April 1988

The Impact of P.L. 94-142 on Residential Schools For the Deaf: A Follow-Up to the 1977 Survey

In: American annals of the deaf: AAD, Band 133, Heft 2, S. 68-75

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

A questionnaire survey was conducted to determine the impact that P.L. 94-142 has had on residential schools for the deaf. Of the 66 residential schools contacted, 86 percent responded to questions concerning enrollment, curriculum, planning and parent input. Results indicated that the varying state interpretations of Least Restrictive Environment continue to be a major determining factor in the role played by the residential school. Results of the current survey were compared with a similar survey conducted in 1977.

Sprachen

Englisch

Verlag

Project MUSE

ISSN: 1543-0375

DOI

10.1353/aad.2012.1330

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.