Aufsatz(elektronisch)März 2011

Reverberations: Disability and the New Kinship Imaginary

In: Anthropological quarterly: AQ, Band 84, Heft 2, S. 379-410

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The concept of Learning Disabilities (LD) didn't exist until 1963. Now, LDs are the most commonly diagnosed category for American children in special education. Based on long-term fieldwork and focused interviews in NYC with parents of "atypical" children, the authors analyze how experiences of family life with a disability reverberate through the life cycle as well as the domestic cycle. Our findings show that families are reimagining kinship narratives as they refashion their expectations and daily lives around non-normative children, often taking their insights beyond the home, and contributing more broadly to new cultural understandings of human cognitive diversity.

Sprachen

Englisch

Verlag

Project MUSE

ISSN: 1534-1518

DOI

10.1353/anq.2011.0030

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.