Aufsatz(elektronisch)1. September 2020

Overcoming linguistic barriers in Portuguese higher education: The case of international African students

In: Portuguese journal of social science, Band 19, Heft 2, S. 189-214

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article reflects about the contextual and theoretical assumptions of the project 'Trovoada de Ideias: Linguistic and social inclusion of students from Portuguese-speaking African countries in Portuguese higher education', an ongoing action research on Portuguese academic language teaching involving students who speak different varieties of Portuguese. By adopting a multidimensional inclusion approach (simultaneously linguistic, cultural and social), the ultimate aim is to contribute to a deeper understanding of the factors of (in)comprehension between students fluent in different norms of Portuguese and the university host community in Portugal, and consequently, building a frame for improving higher education institutions responses to multicultural challenges implied in the social dynamics of language variation.

Sprachen

Englisch

Verlag

Intellect

ISSN: 1758-9509

DOI

10.1386/pjss_00026_1

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.