Aufsatz(elektronisch)19. Juli 2014

Polysemiotic Signs in Foreign Language Course Books: Language, Iconicity, and Translation in Complementary Function

In: Chinese Semiotic Studies, Band 10, Heft 2, S. 247-266

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract
Recently, in most foreign language course books, rubrics of units, activities, and exercises are codified resulting in a peculiar coexistence of semiotic systems to produce or to accentuate meaning, creating thus polysemiotic signs. In this paper, I study the polysemiotic signs of English and French in foreign language course books published in Greece which are composed of verbal and visual signs within the context of Groupe M. Such a relation of semiotic systems also includes intersemiotic and interlingual translation. My main result is that course books are characterized by an increasing visuality that permits reference to a common cultural framework or semiosphere that enables the polysemiotic signs used in course books to be understood by students learning a foreign language.

Sprachen

Englisch

Verlag

Walter de Gruyter GmbH

ISSN: 2198-9613

DOI

10.1515/css-2014-0022

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.