Aufsatz(elektronisch)25. Oktober 2019

The Fluid Classroom: Book Narratives, YouTube Videos & Other Metaphorical Devices

In: Paragrana: internationale Zeitschrift für historische Anthropologie, Band 28, Heft 2, S. 101-105

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract
The Western school classroom can no longer remain a secluded and impermeable space in a world that is increasingly hyperconnected through dynamic flows of capital, technologies, populations, media images and ideas. Books brought to the school by diverse students, narratives from far-away countries and YouTube tunes from different cultures can become powerful teaching and learning tools in this frame. Such tools enable multiple metaphors and connections between various life spheres, diverse cultural and socio-economic milieus, and different times and places, as manifested in the thought-provoking ethnographic observation on 'The book and the author's reading' by Elise v. Bernstorff and Carla J. Maier.

Sprachen

Englisch

Verlag

Walter de Gruyter GmbH

ISSN: 2196-6885

DOI

10.1515/para-2019-0027

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.