Aufsatz(elektronisch)25. Juni 2012

The Foot in Surrealist Art and Theory

In: Paragrana, Band 21, Heft 1, S. 180-194

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract
This article examines the appearance of feet in surrealist art in terms of their thematic contribution to the philosophical aims of the surrealist movement. Georges Bataille's theory of bassesse as the mechanism to achieve the informe, or the destruction of all categories of thought, is the basis for the reading of the significance of feet within the surrealist project outlined in this article. It discusses the theoretical preoccupations that make feet appropriate subjects for surrealist art and examines how several specific works of surrealist art employ images of feet.

Sprachen

Englisch

Verlag

Walter de Gruyter GmbH

DOI

10.1524/para.2012.0014

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.