Aufsatz(elektronisch)1. Oktober 2019

Ethnic Studies as Praxis

In: Ethnic Studies Review, Band 42, Heft 2, S. 131-150

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The authors provide a collective counter-narrative of the movement at California State University, Northridge (CSUN) to resist educational policies that have negative implications for students, particularly students of color, and threaten Ethnic Studies, Gender and Women's Studies, and Queer Studies. The authors contextualize the movement that erupted in the fall of 2017 at CSUN within the struggles of the 1960s to transform higher education by establishing Ethnic Studies. Drawing from Paulo Freire's critical pedagogy and Critical Race Theory in education, the authors maintain that, in its best iterations, Ethnic Studies is praxis that empowers communities to create transformative social change.

Sprachen

Englisch

Verlag

University of California Press

ISSN: 2576-2915

DOI

10.1525/esr.2019.42.2.131

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.