Aufsatz(elektronisch)1. März 2022

Do Intensive Guidance Programs Reduce Social Inequality in the Transition to Higher Education? Results of a Field Experiment

In: Schweizerische Zeitschrift für Soziologie: Revue suisse de sociologie = Swiss journal of sociology, Band 48, Heft 1, S. 137-164

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract
This paper examines the effect of an intensive counseling program to promote college access of students who are eligible for college. Using data from an experimental panel study, we examine the average effect on university enrollment directly after high school graduation and the effect heterogeneity by educational background. No positive effect of participation is found. We discuss these results in relation to the potential of reducing inequalities by individual counseling in Germany.

Sprachen

Englisch

Verlag

Walter de Gruyter GmbH

ISSN: 2297-8348

DOI

10.2478/sjs-2022-0007

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.