Aufsatz(elektronisch)1. September 2018

The Concept of "Consumption" in School Textbooks during the Democratic Transition in Spain (1977–1982)

In: Journal of educational media, memory, and society: JEMMS ; the journal of the Georg Eckert Institute for International Textbook Research, Band 10, Heft 2, S. 109-128

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article explains the approach to mass consumption developed in
social studies textbooks in the early years of the transition to democracy in Spain.
It begins by examining the way in which school textbooks represented consumer
society and mass media in the late 1970s. This is followed by an in-depth explanation
of the reasons that led the authors of these textbooks to choose one theoretical
framework over another. Above all, this article emphasizes the complexity and
variety of the historical materials used to represent consumer society, and how
this process of social construction is reflected in the textbook content of the time.

Verlag

Berghahn Books

ISSN: 2041-6946

DOI

10.3167/jemms.2018.100206

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.