Aufsatz(elektronisch)15. Dezember 2016

HOW TO FOSTER SCIENTISTS' CREATIVITY

In: Creativity studies, Band 9, Heft 2, S. 116-125

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Scientific progress can be credited to creative scientists, who constantly ideate new theories and experiments. I explore how the three central positions in philosophy of science – scientific realism, scientific pessimism, and instrumentalism – are related to the practical issue of how scientists' creativity can be fostered. I argue that realism encourages scientists to entertain new theories and experiments, pessimism discourages them from doing so, and instrumentalism falls in between realism and pessimism in terms of its effects on scientists' creativity. Therefore, scientists should accept realism and reject both pessimism and instrumentalism for the sake of scientific creativity and progress.

Verlag

Vilnius Gediminas Technical University

ISSN: 2345-0487

DOI

10.3846/23450479.2016.1220987

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.