Aufsatz(elektronisch)1. April 2011

Integrating ESD in Norwegian Education

In: International journal of knowledge society research: IJKSR ; an official publication of the Information Resources Management Association, Band 2, Heft 2, S. 13-24

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article presents and extracts lessons from experiences implementing the Norwegian national strategy for education for sustainable development (ESD) over a period of more than 15 years. After an introduction to central ideas of sustainable development and ESD, the authors discuss appropriate strategies and instruments. Key factors are collaboration to allow pupils and schools to actively contribute to positive development locally and globally, interdisciplinary approaches to complex sustainability issues, and appropriate use of the ICT and other media. ESD programmes and activities should support school development and build the capacity of schools and teachers for integration of ESD.

Sprachen

Englisch

Verlag

IGI Global

ISSN: 1947-8437

DOI

10.4018/jksr.2011040102

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.