Aufsatz(elektronisch)22. Dezember 2021

The media image of "solidarity" in the crisis

In: Media, biznes, kultura: dziennikarstwo i komunikacja społeczna = Media, business, culture : journalism and social communication, Heft 2 (11), S. 125-140

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article describes the narratives about refugees and migrants as well as information about the COVID-19 pandemic, in the context of mutual understanding, solidarity with others, community-building in a crisis, all presented through the media of photographs. This article is the result of an analysis of visual images on the internet. These two crises reveal different attitudes to solidarity in Europe, both among the citizens as well as politicians of different countries.

Verlag

Uniwersytet Jagiellonski - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellonskiego

ISSN: 2544-2554

DOI

10.4467/25442554.mbk.21.018.15159

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.