Aufsatz(elektronisch)7. September 2017

Navigating the Academy: An Autoethnographic Approach to Examining the Lived Experience of African American Women at Predominantly White Institutions of Higher Education

In: Qualitative report: an online journal dedicated to qualitative research and critical inquiry

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This study explores the lived experience of two African American women working at predominately white institutions of higher education. A review of the literature suggests research that examines the experiences of African American women in academe is limited. Using an autoethnographic approach, we explore our experiences and how we navigate our roles. Findings suggest that when the appropriate mentoring is in place African American women have a more positive experience navigating the promotion and tenure process.

Sprachen

Englisch

Verlag

Nova Southeastern University

ISSN: 1052-0147

DOI

10.46743/2160-3715/2017.2881

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.