Aufsatz(elektronisch)30. November 2012

Žánrová pedagogika a oborová enkulturace

In: Teorie vědy: TV = Theory of science, Band 34, Heft 3, S. 341-353

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The review article analyzes a collective monograph edited by Charles Bazerman, Adaira Bonini, and Débora Figueiredo, Genre in a Changing World (Fort Collins - West Lafayette: WAC Clearing House - Parlor Press 2009). It focuses on top- ics relevant to the significance of gen- res in scientific and academic practice and identifies namely two concomi- tant areas that have been in the centre of attention of scholarly studies using genre as an analytical concept: genre-based pedagogies at university level and disciplinary enculturation. While the first area deals with establishment of boundaries between academic texts and other textual forms, the latter one addresses their internal differen- tiation. The review article emphasizes the demonstrated value of genre- oriented approaches for the research on scientific practices, yet it concludes that there is a need for more thorough appreciation of their epistemological implications.

Verlag

Institute of Philosophy of the Czech Academy of Sciences

ISSN: 1804-6347

DOI

10.46938/tv.2012.180

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.