Aufsatz(elektronisch)13. Oktober 2022

Girls Who Code: Encouraging Girls towards STEM Careers

In: Open access government, Band 36, Heft 1, S. 262-263

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Girls Who Code: Encouraging Girls towards STEM Careers
Though women may enter the STEM workforce with great anticipation, they often encounter what has been termed the "chilly climate" and eventually drop out (the "leaky pipeline"). Girls Who Code – While enrolment in computing science and engineering degrees has largely evened out among men and women, the professional participation of women in the technology sphere continues to lag behind. Perhaps the best-known "intervention" is Girls Who Code (GWC), a non-profit initiative who declare themselves "the world's largest pipeline of future female engineers" (Girls Who Code, 2021).

Sprachen

Englisch

Verlag

Adjacent Digital Politics Ltd

ISSN: 2516-3817

DOI

10.56367/oag-036-10069

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.