Buch(elektronisch)2014

A dialectical pedagogy of revolt: Gramsci, Vygotsky, and the Egyptian revolution

In: Studies in critical social sciences v. 73

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Preliminary Material -- Introduction -- In Want of the People -- Individual and Collective -- Concept of the Subject -- Cultural–Historical Activity Theory -- Class as Subject -- The Modern Prince -- A Pedagogy of Revolt -- Revolution -- Pathologies -- Roots of the 25 January Uprising -- Colonial Subjects -- Colonial Crisis -- Nasserism -- Sadat's Infitah -- Mubarak's Détente -- Neoliberal War of Movement -- The Civildemocratic Project -- The Mahalla Strikes -- Development of the Strike -- The Strike's Intellectuals -- Pedagogies of Revolt -- Adequate Assistance -- Story of an Uprising (I) -- Story of an Uprising (II) -- The Activity of Tahrir -- The Organization of Tahrir -- The Mass Strike -- Revolutionary Pathologies -- Revolution Beyond Tahrir -- Conclusions -- References -- Index.

Weitere Versionen:

Buch(elektronisch)#12015

A Dialectical Pedagogy of Revolt: Gramsci, Vygotsky, and the Egyptian Revolution

In: Studies in Critical Social Sciences

In: Studies in Critical Social Sciences Ser. v.73

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Buch(elektronisch)#22014

A dialectical pedagogy of revolt: Gramsci, Vygotsky, and the Egyptian revolution

In: Studies in critical social sciences v. 73

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.