Buch(elektronisch)2019

Education from a Whiteheadian point of view: process, rhythm, and poiesis

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The basic aims of contemporary thinking in education are to cultivate a proper comprehension of the meaning and purpose of education and the role of the teacher, and to develop adequate theoretical and methodological frameworks that combine some of the positive sides of the leading theories, while avoiding their disadvantages. Toward these ends, one excellent candidate for consideration is Alfred North Whitehead's (1861-1947) process-relational philosophy of education, as set forth in The Aims of Education (1929) and elsewhere. The contributors to this volume analyze Whitehead's philosophy of

Weitere Versionen:

Buch(elektronisch)#12019

Education from a Whiteheadian Point of View: Process, Rhythm, and Poiesis

In: European Studies in Process Thought Ser.

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.