Buch(elektronisch)1999

Rethinking Business Ethics: A Pragmatic Approach

In: The ^ARuffin Series in Business Ethics Series

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Intro -- Contents -- Introduction -- Part I: A Contemporary Conceptual Framework for Business Ethics -- 1. Moral Pluralism and the Decision-Making Self -- 2. The Emergence of Value and the Nature of Moral Reasoning -- 3. The Normative-Empirical Split: Reality or Illusion? -- 4. Neo-Pragmatism Without Pragmatism: A Look at Rorty -- Part II: Business In Its Diverse Moral Environments -- 5. Business in Its Cultural Environment: Changing Conceptual Frameworks -- 6. Business in Its Natural Environment: Toward a Unifying Moral Framework -- 7. Business in Its Technological Environment -- 8. Business in Its Public Policy Environment -- 9. Business in Its Global Environment -- Part III: The Nature of the Corporation -- 10. Pragmatism and Contemporary Business-Ethics Perspectives on the Corporation -- 11. A Pragmatic Theory of the Corporation -- 12. Corporate Leadership -- Index -- A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I -- J -- K -- L -- M -- N -- O -- P -- Q -- R -- S -- T -- U -- V -- W -- Y -- Z.

Weitere Versionen:

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Sprachen

Englisch

Verlag

Oxford University Press, Incorporated

ISBN

9781602562400

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.