Buch(elektronisch)2015

The phenomenon of Obama and the agenda for education: can hope (still) audaciously trump neoliberalism?

In: Critical Constructions: Studies on Education and Society

In: Critical Constructions: Studies on Education and Society Ser.

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Can Hope (Still) Audaciously Trump Neoliberalism? -- Contents -- ACKNOWLEDGMENTS -- FOREWORD -- FOREWORD (from the 2011 edition) -- Audaciously Espousing Hope (well into a second mandate ) Within a Torrent of Hegemonic Neoliberalism -- SECTION I -- Even More of the Same -- "The Hunger Games" -- Ignored under Obama -- The Obama Education Marketplace and the Media -- SECTION II -- Charter Schools and the Privati zation of Public Schools -- Undoing manufact ured consent -- Dismantling the "Common" -- Obama, escucha! Estamos en la lucha! -- From PACT to Pearson -- Val ue-Added Measures and the Rise of AntiPublic Schooling -- SECTION III -- The Neoliberal Metrics of the False Proxy and Pseudo Accountabilit y -- Empire and Education for Class Consciousness -- Refocusing Community Engagement -- If there is anyone out there… -- Working the Contradictions -- Barack Obama -- Reclaiming the Promise of Democratic Public Education in New Times -- About the Authors -- Index

Weitere Versionen:

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Buch(elektronisch)#22014

Phenomenon of Obama and the Agenda for Education: Can Hope Audaciously Trump Neoliberalism?

In: Critical Constructions: Studies on Education and Society

In: Critical Constructions: Studies on Education and Society Ser.

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.