Aufsatz(elektronisch)10. Dezember 2013

The de-Europeanization of the university under the Bologna Process

In: Thesis eleven: critical theory and historical sociology, Band 119, Heft 1, S. 22-46

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This essay discusses the changes promoted in European universities by the 'Bologna Process' and the 'European Higher Education Area'. Through an analysis of the main policy documents and mechanisms, the paper demonstrates that the European Higher Education Area is designed to dismantle academic autonomy across the continent. Before setting out to examine this transnational policy process, the paper specifies in its first part the meaning of academic autonomy – a particular European creation, as it argues – through an overview of the historical material.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1461-7455, 0725-5136

DOI

10.1177/0725513613512198

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.