Aufsatz(elektronisch)Februar 2006

Racial/Ethnic Disparities and Segmentation in Communication Campaigns

In: American behavioral scientist: ABS, Band 49, Heft 6, S. 868-884

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

There are disturbing racial disparities in many health outcomes. However, do health communicators know how to do interventions that redress disadvantage? This article describes what communication campaigns do to address disparities, looks for evidence that segmented campaigns reduce disparities, and describes evidence that might support segmentation decisions (about behaviors, messages, channels, or message executions). The authors note arguments that segmentation can risk negative effects yet find no evidence about whether race or ethnicity-conscious segmentation reduces disparities. Nonetheless, with evidence, some approaches to segmentation are justified on commonsense grounds and for their political legitimacy.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-3381

DOI

10.1177/0002764205283806

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.