Aufsatz(elektronisch)23. September 2009

Education for Sustainable Development as Peace Education

In: Peace & change: PC ; a journal of peace research, Band 34, Heft 4, S. 441-455

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article examines the intersections among peace education and environmental education to understand how these commonalities frame education for sustainable development. The authors trace the intersection of the two disciplines and explore the role of the United Nations in promoting and empowering individuals with the values to advance the twin goals of peace and ecological sustainability. The paper profiles the United Nation's Decade of Education for Sustainable Development, particularly as formal education, nonformal learning channels, and popular culture have embraced the holistic notion of ecological responsibility, peace, and social justice.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1468-0130

DOI

10.1111/j.1468-0130.2009.00593.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.