Aufsatz(gedruckt)1999

Authenticity and Impersonality in Adorno's Aesthetics

In: Telos, Heft 117, S. 60-78

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The aesthetics of Theodor W. Adorno are commonly believed to sympathize only with negative art forms. This reading of Adorno fails to consider Adorno's justification of positive artworks that instigate true reconciliation. A short poem by Morike, On a Hike, meets Adorno's criteria. Not only is it truthful, but it also resists employing linguistic & mental cliches. Likewise, it does not rely on shocking dissonance. Another poem, Goethe's Wanderer's Nightsong, possesses still another of Adorno's specified qualities: authenticity. In short, Adorno has not dismissed art. He has simply determined its rightful place in a contradictory world. K. A. Larsen

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.