This text is the definitive resource for practicing palliative social work clinicians. It is designed to meet the needs of professionals who seek to provide culturally sensitive biopsychosocial-spiritual care for patients and families living with life-threatening illness.
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Intro -- PALLIATIVE CARE TO THE CANCER PATIENT: THE MIDDLE EAST AS A MODEL FOR EMERGING COUNTRIES -- PALLIATIVE CARE TO THE CANCER PATIENT: THE MIDDLE EAST AS A MODEL FOR EMERGING COUNTRIES -- Library of Congress Cataloging-in-Publication Data -- CONTENTS -- PREFACE -- OVERVIEW -- REFERENCES -- Chapter 1: PALLIATIVE CARE IN CYPRUS: CURRENT STATUS -- INTRODUCTION -- THE CURRENT SERVICES -- OPIOID AVAILABILILITY/REGULATIONS/CONSUMPTION AND PAIN MANAGEMENT IN CYPRUS -- EDUCATION/TRAINING OF STAFF IN PC -- MULTIDISCIPLINARY CANCER CARE IN CYPRUS: PROGRESS AND CHALLENGES -- CURRENT PC SERVICES IN CYPRUS: STRENGTHS AND LIMITATIONS -- BARRIERS FOR THE DEVELOPMENT OF PC IN CYPRUS -- STAGE OF PC DEVELOPMENT IN CYPRUS AND THE VISION/PLANS FOR THE FUTURE -- CONCLUSIONS -- REFERENCES -- Chapter 2: PALLIATIVE CARE IN EGYPT: AWARENESS IS THE PROBLEM -- INTRODUCTION -- WHAT DO WE NEED? -- REFERENCES -- Chapter 3: PALLIATIVE CARE IN IRAQ -- INTRODUCTION -- A BRIEF HISTORY -- ABOUT CHILDREN'S WELFARE TEACHING HOSPITAL -- MEDICAL CARE -- SUPPLEMENTING MEDICAL CARE: PSYCHOSOCIAL INTERVENTION, MENTAL HEALTH AND PALLIATIVE CARE -- CONCLUSION -- REFERENCES -- Chapter 4: PALLIATIVE CARE IN THE ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN -- INTRODUCTION: NECESSITY AND IMPORTANCE OF PALLIATIVE CARE IN IRAN -- PRESENT STATUS OF PROVIDING PALLIATIVE CARE FOR CANCER PATIENTS -- HISTORY OF PALLIATIVE CARE IN IRAN -- STATE OF HUMAN RESOURCES AND PALLIATIVE CARE EDUCATION IN IRAN -- PALLIATIVE CARE OBSTACLES AND FUTURE PROSPECTS -- FUTURE PROSPECTS FOR PALLIATIVE CARE IN IRAN -- CONCLUSION -- REFERENCES -- Chapter 5: ISLAMIC CULTURE IN THE MIDDLE EAST:A GLIMPSE INTO ILLNESS AND DEATH -- INTRODUCTION -- REFERENCES -- Chapter 6: PEDIATRIC PALLIATIVE CARE IN ISRAEL -- INTRODUCTION -- EPIDEMIOLOGY -- PALLIATIVE CARE FOR CHILDREN IN ISRAEL -- PLACE OF DEATH OF PEDIATRIC CANCER PATIENTS IN ISRAEL.
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Susanne Fleckinger beleuchtet das Verhältnis zwischen haupt- und ehrenamtlich Tätigen in Hospizarbeit und Palliative Care. Hierzu befragt sie die beteiligten Akteure und geht der Frage nach, welche Bedeutung dem Ehrenamt in den unterschiedlichen Versorgungsbereichen zukommt. Im Ergebnis wird deutlich, dass sich Haupt- und Ehrenamt zwar durchaus ergänzen, zugleich aber grundsätzlich unterschiedlichen Handlungslogiken folgen. Eine gelingende Zusammenarbeit scheint vor allem dann möglich, wenn diese zum Gegenstand der kontinuierlichen Aushandlung der Sorgepraxis in der konkreten Einrichtung gemacht wird. Dafür allerdings ist es notwendig, dass der Zusammenarbeit von Ehrenamt und Hauptamt mehr Raum im Rahmen der Aus- und Weiterbildung eingeräumt wird. Der Inhalt Zur historischen Kontinuität der Hospizidee Entwicklung der modernen Hospizarbeit und Palliative Care Das Verhältnis von Ehrenamt und Hauptamt Institutionalisierung und Professionalisierung des Ehrenamtes Perspektiven der Zusammenarbeit von Haupt- und Ehrenamt Die Zielgruppen Dozierende und Studierende der Pflegewissenschaft, Medizin, Public Health, Palliative Care und Sozialen Arbeit Ehrenamtliche und Hauptamtliche in Hospizarbeit und Palliative Care Die Autorin Dr. Susanne Fleckinger ist wissenschaftliche Mitarbeiterin und Universitätslektorin am Fachbereich Human- und Gesundheitswissenschaften der Universität Bremen
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Front Matter -- Contents -- Preface -- Acknowledgments -- Reviewers -- Summary -- Introduction -- Patterns of Childhood Death in America -- Pathways to a Child's Death -- Communication, Goal Setting, and Care Planning -- Care and Caring from Diagnosis Through Death and Bereavement -- Providing, Organizing, and Improving Care -- Financing of Palliative and End-of-Life Care for Children and Their Families -- Ethical and Legal Issues -- Educating Health Care Professionals -- Directions for Research -- References -- Appendix A Study Origins and Activities -- Appendix B Prognostication Scores -- Appendix C Assessing Health-Related Quality of Life in End-of-Life Care for Children and Adolescents -- Appendix D Cultural Dimensions of Care at Life's End for Children and Their Families -- Appendix E Bereavement Experiences after the Death of a Child -- Appendix F End-of-Life Care in Emergency Medical Services for Children -- Appendix G Education in Pediatric Palliative Care -- Appendix H Progress in Pediatric Palliative Care in New York State-A Demonstration Project -- Appendix I Committee Biographical Statements -- Index.
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Intro -- New Perspectives on the End of Life: Essays on Care and the Intimacy of Dying -- Table of Contents -- Introduction -- PART 1 Medical and Clinical Perspectives -- Code Levels in Cardiology: Who, When and How? -- Nursing the Dying in the Emergency Department: The Importance of Therapeutic Intimacy -- The Final Cut: End-of-Life Empowerment through Autobiographical Video Documentary -- PART 2 Cultural Perspectives -- Palliative Care at the End of Life in Western Europe: The Scandinavian Paradox -- Kodokushi ('Dying Alone'): Japanese Perspectives -- 'Good Death' in the Americas: Do North and South Americans Die Well Differently? -- Managing Death in Twenty-First Century Scotland -- PART 3 Philosophical and Ethical Perspectives -- Moral Death -- Accepting One's Death as a Condition of One's Happiness? -- Confronting Mortality: Reflections from Bedsides of the Dying and Workshops with the Living -- PART 4 Care-Giving Perspectives -- Drawing Lines/Making Connections: The Problem of Distinguishing Disability from Dying in PAD Law -- Risk of Burnout and Protective Factors in Palliative Care -- Making Life rather than Making Sense: Integrating Spirituality into the Daily Practices in a Hospice -- The Institutional Belief in Replaceability: On Systematic Discontinuity in the Treatment of Patients at the End of Life.
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Intro -- What is palliative care? -- When children need palliative care. -- Why it can be hard to get palliative care. -- We can give very ill children the palliative care they need. -- 1. Children should have care that is focused on their needs and the needs of their families. -- 2. Health plans should make it easier for children and families to get palliative care. -- 3. Health care professionals should be trained to give palliative care to children. -- 4. Researchers should find out more about what care works best. -- We can improve palliative care for very ill children and their families. -- A word to families . . . -- We can improve palliative care for very ill children and their families.
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Intro -- Final Acts: The End of Life, Hospice and Palliative Care -- Cover -- Title Page -- Copyright Page -- Dedication -- Table of Contents -- Foreword -- Preface -- Acknowledgments -- SECTION 1 Professional Applications in End-of-Life Care -- CHAPTER 1 Existential Empathy: Caregiver Understanding of Patients' Religious Beliefs at the End-of-Life -- CHAPTER 2 Attachments and Losses: Individual and Global Perspectives -- CHAPTER 3 The Private Worlds of Professionals, Teams, and Organizations in Palliative Care -- CHAPTER 4 Honoring Relationship in Pediatric Palliative Care -- CHAPTER 5 Meeting the Stress Challenge -- CHAPTER 6 When Birth and Death Collide: Best Practices in End-of-Life at the Beginning -- SECTION 2 Facing End-of-Life and Its Care -- CHAPTER 7 To Be is To Be, and the Do-ing Should Follow -- CHAPTER 8 Stepping Through the Looking Glass into "Cancer World" -- CHAPTER 9 The Psycho-Spiritual Side of Palliative Care: Two Stories and Ten Transformations Toward Healing -- CHAPTER 10 "And the Sun Refused to Shine" -- CHAPTER 11 The Experience of Dying in Prison -- CHAPTER 12 The "Other" Kind of Pain: Understanding Suicide in the Context of End-of-Life Care -- CHAPTER 13 The End of Life: Two Perspectives -- SECTION 3 Cultural Considerations -- CHAPTER 14 Palliative Care is a Human Right -- CHAPTER 15 Spirituality in End-of-Life Care: A Roman Catholic Perspective -- CHAPTER 16 Grief and the American Indian -- CHAPTER 17 "It Will Do When I Am Dying": Navigating the Nuances of Fundamentalist Christianity's Understandings of Death and Dying -- Contributors -- Index -- Back Cover.
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Intro -- Contents -- List of abbreviations and acronyms -- Introduction -- Part 1 -- 1 Patient choice and consent -- 1.1 Choice: the traditional concept -- 1.2 Consumer choice, the free market and the health service -- 1.3 Some problems with consumerism in end of life care -- 1.4 Implications of a system for end of life care based on consumerism -- 1.5 The roots of the choice agenda -- 1.6 Conclusions -- References -- 2 Choice and best interests: clinical decision-making in end of life care -- 2.1 Understanding the clinical problem -- 2.2 Selecting the treatment options which offer a prospect of net benefit -- 2.3 Assessment of capacity -- 2.4 Making the final decision with patients who have capacity: consent -- 2.5 Making the final decision: patients without capacity -- 2.6 Conclusions -- References -- 3 Three logical distinctions in decision-making -- 3.1 Intended and foreseen consequences: doctrine of double effect -- 3.2 Acts and omissions -- 3.3 Killing and letting die -- 3.4 Conclusions -- References -- 4 Choice and best interests: life-prolonging treatments -- 4.1 Preliminary issues of ethical importance -- 4.2 Understanding the clinical problem -- 4.3 Selecting treatment options that offer a prospect of net benefit -- 4.4 Making the final decision with patients who have capacity -- 4.5 Making the final decision: patients without capacity -- 4.6 Conclusions -- References -- 5 Choice and best interests: symptom control and the maintenance of function -- 5.1 The basis of most moral problems in symptom control -- 5.2 Moral problems of symptom control in patients with capacity -- 5.3 Moral problems of symptom control in patients who lack capacity -- 5.4 Conclusions -- References -- 6 Choice and best interests: sedation to relieve otherwise intractable symptoms (terminal sedation) -- 6.1 Identifying the problems.
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Intro -- Inhaltsverzeichnis -- Vorwort -- I Einführung und theoretischer Hintergrund -- 1 Einleitung -- 1.1 Der Ruf nach aktiver Sterbehilfe -- 1.2 Überblick über die Themengebiete -- 2 Tod und Sterben -- 2.1 Tod und Sterben: Ein Tabu? -- 2.2 Erklärungsansätze für den gesellschaftlichen Einstellungswandel -- 3 Zur Situation des Sterbens und der Sterbenden in Deutschland -- 3.1 Tod und Sterben: Eine Klärung -- 3.2 Institutionen des Sterbens -- 4 Euthanasie -- 4.1 Die Euthanasie unter historischen Aspekten -- 4.2 Eugenik - Sozialdarwinismus - "Euthanasie" -- 4.3 Gibt es lebensunwertes Leben? Eine Diskussion -- 5 Sterbehilfe -- 5.1 Formen der Sterbehilfe -- 5.2 Fragwürdige Terminologie? -- 5.3 Ein europäischer Ländervergleich -- 5.4 Argumente in der Sterbehilfe-Debatte -- 5.5 Sterbehilfe als Geschäft? -- 6 Autonomie und Würde im Sterbeprozess -- 6.1 Autonomie im Sterben -- 6.2 Die Patientenverfügung -- 6.3 Würde im Sterben -- 7 Sterbehilfe als Informationsproblem -- 7.1 Überlegungen zur Informationsgewinnung und -verarbeitung -- 7.2 Sterbehilfe in den Medien -- 7.3 Der Informationsstand der Bevölkerung zu Tod und Sterben -- II Empirische Untersuchungen -- 8 Fragestellungen und Methodik der empirischen Untersuchung -- 8.1 Fragestellungen und Hypothesen -- 8.2 Methodik -- 9 Stichprobenbeschreibung -- 9.1 Auswahl der Untersuchungsteilnehmer -- 9.2 Vorgehensweise und Durchführung -- 9.3 Analyse fehlender Werte -- 10 Darstellung der Ergebnisse -- 10.1 Ergebnisse des explorativen Teils -- 10.2 Ergebnisse des experimentellen Teils -- 10.3 Analyse qualitativer Daten -- 11 Diskussion der Ergebnisse -- 11.1 Einfluss des Informationsgehalts auf Einstellung -- 11.2 Gesetzliche Regelung der Sterbehilfe in Deutschland -- 11.3 Rolle der Sterbehilfe in Deutschland -- 11.4 Freie Verfügung über das eigene Leben und den eigenen Tod.
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Palliativmedizin und Hospizarbeit haben sich in den vergangenen Jahren in vielfältiger Weise entwickelt. Das hat auch dazu geführt, dass Sterben, Tod und Trauer in der Gesellschaft intensiver wahrgenommen und diskutiert werden. In der Begegnung und Begleitung von schwerkranken und sterbenden Menschen einschließlich ihres Umfelds sind Themen wie Schmerz, körperliche Symptome, psychosoziale Probleme, Erfahrungen von Leid, Abschied, Tod und Trauer allgegenwärtig. Eine wesentliche Aufgabe der im palliativen und hospizlichen Bereich Tätigen ist der Umgang mit Trauer. Das Handbuch klärt auf über die Möglichkeiten und Grenzen von Trauerbegegnung und Trauerbegleitung und gibt Antworten auf die zahlreichen Fragen zum Phänomen Trauer. Neben der Vermittlung theoretischen Grundwissens zum Verständnis von Trauer werden praktische Wege und Strategien zum Umgang mit Trauer gezeigt wie auch immer wieder auftauchende Fragen von Schuld, Verzweiflung, Sinnsuche und Sehnsucht besprochen.