Legal Big Data (Legal Big Data)
In: Custers B.H.M. & Leeuw F. (2017), Legal big data: Toepassingen voor de rechtspraktijk en juridisch onderzoek, Nederlands Juristenblad 2017(34): 2449-2456.
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In: Custers B.H.M. & Leeuw F. (2017), Legal big data: Toepassingen voor de rechtspraktijk en juridisch onderzoek, Nederlands Juristenblad 2017(34): 2449-2456.
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Working paper
In: Milan S. (2021) Big Data. In: Harris P., Bitonti A., Fleisher C.S., Skorkjær Binderkrantz A. (eds) The Palgrave Encyclopedia of Interest Groups, Lobbying and Public Affairs. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-13895-0_103-1
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In: Big Data & Society 2014 1: DOI: 10.1177/2053951714559253
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In: The Data Revolution: Big Data, Open Data, Data Infrastructures & Their Consequences, S. 67-79
In: Peripherie: Politik, Ökonomie, Kultur, Band 38, Heft 3-2018, S. 483-487
ISSN: 2366-4185
In: Consumption, markets and culture, Band 22, Heft 1, S. 68-73
ISSN: 1477-223X
In: Peripherie: Politik, Ökonomie, Kultur, Band 38, Heft 3, S. 483-487
ISSN: 2366-4185
In: Innovative Verwaltung: die Fachzeitschrift für erfolgreiches Verwaltungsmanagement, Band 38, Heft 7-8, S. 42-46
ISSN: 2192-9068
In: H&V Journal, Band 65, Heft 1-2, S. 38-39
ISSN: 2192-8657
In: Digitale Methoden in der Kommunikationswissenschaft, S. 23-37
Die Analyse großer Datensätze aus Online-Plattformen ("Big Data") wirft eine Reihe von methodologischen Fragen auf, die insbesondere das Verhältnis von Theorie und Empirie betreffen. Während an vielen Stellen Begeisterung für neue, datenorientierte Forschungsmöglichkeiten zu hören ist, befürchten andere ein "Ende der Theorie". Der Beitrag zeigt verschiedene Aspekte dieses Problembereichs auf und macht Vorschläge, wie Big-Data-Studien theoretisch gehaltvoll gestaltet werden können. Beispiele aus der Agenda-Setting, Sozialkapital- und Diffusionsforschung werden diskutiert. Interdisziplinäre Zusammenarbeit und systematische Validierung von Big-Data-Verfahren erscheinen dabei als zentrale Desiderate. Welchen Stellenwert Big-Data-Ansätze in der kommunikationswissenschaftlichen Forschung und Lehre in Zukunft haben werden, hängt mutmaßlich auch von ihrer Fähigkeit zu theoretischer Innovation ab.
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In: Bulletin of science, technology & society, Band 37, Heft 4, S. 212-217
ISSN: 1552-4183
Refining big data is a new multipurpose way to find, collect, and analyze information obtained from the web and off-line information sources about any research subject. It gives the opportunity to investigate (with an assumed level of statistical significance) the past and current status of information on a subject, and it can even predict the future. The refining of big data makes it possible to quantitatively investigate a wide spectrum of raw information on significant human issues—social, scientific, political, business, and others. Refining creates a space for new, rich sources of information and opens innovative ways for research. The article describes a procedure for refining big data and gives examples of its use.
In: Policy & internet, Band 10, Heft 4, S. 372-392
ISSN: 1944-2866
Chinese social media and big data represent an important share of the global Internet, but have received relatively less attention. This editorial examines three dominant discourses based on China's distinctive and complex political, economic and social realities: "Big Data" (technical focus), "Big Brother" (political focus), and "Big Profit" (economic focus). We argue that the prevailing discourse and practice of big data in China is largely technocentric, decontextualized and nonreflexive, and much less attuned to the social, political, cultural, epistemological, and ethical implications of big data that a humancentric approach would demand. Second, the authoritarian Chinese state poses incredible political challenges to big data research and practice. Third, the practice of Chinese social media and big data is imbued with a discourse of technological nationalism, driven by a handful of monopolistic "national champions." Despite contention, the state and market players have formed a largely mutually beneficial symbiotic relationship to maximize their political and economic gains. We argue a comparative perspective to foster a global conversation on social media and big data is necessary in order to formulate collective responses to such challenges.