Economics of Education Policy
In: Education and Economics, S. 217-263
3174 Ergebnisse
Sortierung:
In: Education and Economics, S. 217-263
In: The Welfare State as Piggy Bank, S. 161-170
In: Economics of education. Issues of transition and transformation., S. 7-13
Das vorliegende Buch versammelt 13 Beiträge von 23 Autoren aus verschiedenen Ländern und zu verschiedenen Themen der Bildungsökonomie. Die Arbeitspapiere wurden in erster Linie auf der "International Conference on Economics of Education" an der Universität Tartu (Estland) im August 2005 vorgestellt und diskutiert. Die Themenschwerpunkte der Konferenz waren (1) Bildung und Arbeitsmarkt, (2) Bildungsmarkt und öffentliche Politik, (3) Finanzmanagement im Bildungssystem, (4) Leistungsfähigkeit und Vergütung in Bildungsinstitutionen. - Neben den Problemen und Fragestellungen, die die Schwellenländer betreffen, dokumentiert das Buch auch Erfahrungen, die in den entwickelten europäischen Ländern gesammelt worden sind, und zieht Vergleiche zwischen Westeuropa und den mittel-und osteuropäischen Ländern. Die Beiträge, die in der Einleitung kurz vorgestellt werden, decken ein breites Spektrum von Themen ab, wie z. B. Human- und Sozialkapital, Kompetenzen und Fähigkeiten, Bildungs- und Forschungseinrichtungen, Bildungsangebote und Management sowie Rechnungswesen und Vergütungssysteme in Schulen und Universitäten. (ICI).
In: Economics of education: issues of transition and transformation, S. 7-13
In: China as a Leader of the World Economy, S. 107-110
In: Exporting empire, S. 123-140
In: Human Rights and DevelopmentTowards Mutual Reinforcement, S. 65-84
In: Economy, Democracy and the State: The Indian Experience, S. 23-50
In: Oxford Research Encyclopedia of International Studies
"Economics of International Communication" published on by Oxford University Press.
In: Lessons and recommendations for improvement.Central and Eastern European public administration and public policy, S. 87-130
The paper aims to reveal some relevant issues about Europeanisation of higher education in the area of administrative sciences in Romania. Europeanisation as global process in the European space is supported and promoted through a specific legislative framework as well as relevant institutional mechanisms. Since 2005, by applying the provisions of Bologna Declaration, the whole configuration of the Romanian higher education has significantly changed. Based on comprehensive empirical researches, the paper approaches and describes both "the Europeanism degree" for the content of the educational process in bachelor, master, doctoral studies in administrative sciences and the social perception of the phenomena and processes deriving from and influencing the Romanian public administration reform, training needs for each academic cycle, graduates' insertion in the labour market. The data and interpretations provide the basis of a comparative analysis of higher education in the area of administrative sciences in NISPAcee members as well as the opportunity for further development of researches and regional debates on this topic.
In: Sustainability: Multi-Disciplinary Perspectives, S. 40-64
In: RFID and Auto-ID in Planning and Logistics
In: The Global Manufacturing Revolution, S. 175-204