England, England: la référence britannique dans le patriotisme français au 18e siècle
In: Revue française de science politique, Band 59, Heft 4, S. 681-700
ISSN: 0035-2950
6891 Ergebnisse
Sortierung:
In: Revue française de science politique, Band 59, Heft 4, S. 681-700
ISSN: 0035-2950
World Affairs Online
In: International relations: the journal of the David Davies Memorial Institute of International Studies, Band 20, Heft 3, S. 364-369
ISSN: 1741-2862
In: Insel-Taschenbücher 3180
In: Regional Studies, Band 43, Heft 10, S. 1245-1259
This paper examines whether recent in-migrants to rural settlements in England commute further to work than the longer-term residents of these places and whether commuting distance differs according to the type of move and the geographical context of their home. The study is based on data from the Controlled Access Microdata Sample (CAMS) of the 2001 Census of Population. It is found that recent in-migrants are much more likely to commute at least 20km than are the longer-term residents. Using binary logistic regression so as to allow for socio-demographic differences between people, it is shown that the likelihood of longer distance commuting was highest for people who had moved home by between 15 and 99km and for people moving from the largest cities.
In: Kritische Studien zur Geschichtswissenschaft Band 187
In: EnglishnessTwentieth-Century Popular Culture and the Forming of English Identity, S. 28-46
World Affairs Online
In: The new leader: a biweekly of news and opinion, Band 88, Heft 3, S. 12-14
ISSN: 0028-6044
In: The annals of the American Academy of Political and Social Science, Band 622, S. 105-113
ISSN: 1552-3349
England and Wales have rules on managing multiple similar claims (the Group Litigation Order) and particular representative procedures for consumer protection cases and for competition cases. The competition procedure permits representative damages claims and reforms may introduce damages more widely. But the most interesting feature is the development of oversight of collective compensation by public regulatory authorities and alternative dispute resolution or voluntary mechanisms. [Reprinted by permission of Sage Publications Inc., copyright The American Academy of Political and Social Science.]
In: Lernen über Grenzen. Auf dem Weg zu einer Lernkultur, die vom Individuum ausgeht., S. 85-95
Mit der "Comprehensive School" als "All-Day-School" für die 11- bis 16-Jährigen verfügt England seit den 1960er Jahren über ein integriertes Gesamtschulsystem, das auf der sechsjährigen Grundschule aufbaut. Die bildungspolitische Entwicklung geht dahin, auch die Sonderschulen aufzulösen. 40 % der Schüler und Schülerinnen mit sonderpädagogischem Förderbedarf (SEN) werden nach der Statistik der European Agency for Development in Special Needs Education in Sondereinrichtungen unterrichtet. Damit löst die englische Politik vordergründig den Inklusionsanspruch, den internationale Menschenrechtskonventionen an Schulsysteme stellen, weitgehend ein. Tatsächlich aber finden sich Schüler und Schülerinnen in den meisten Gesamtschulen in fast allen Fächern in leistungsdifferenzierten Gruppen wieder. Das Einsortieren nach der Fachleistung oder "Setting" nach "Ability" ist die übliche Praxis an englischen Gesamtschulen geworden. Diese Maßnahme ist zwar nicht gesetzlich vorgeschrieben, wird jedoch bildungspolitisch propagiert, z. B. auch von der Schulinspektion. (DIPF/Orig.).