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12156 Ergebnisse
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In: ACS symposium series 799
In: Energy & Environment 2
The trace elements in coal play an important role in its mining, treatment and usage. This book is a unique blend of relevant information on the 24 trace elements of environmental interest. Major emphasis is on background matters (content, geology, modes of occurrence) and to practical aspects (beneficiation, combustion, effects in emission control systems). Other topics dealt with in detail are the transport and dispersion of plumes, deposition from the atmosphere around a power station, leaching from coal ash, and mineland reclamation. In contrast to other publications, this book is an up-to-date, balanced account of the overall situation. Audience: Coal scientists and technologists involved in the environmental aspects of coal production and use, and regulatory bodies
In: Flood management policy series
In: WHO no. 1009
This book explores the Arctic as a rapidly evolving phenomenon in international affairs of a rising number of stakeholders. For decades, Arctic studies used to be an affair of a relatively narrow group of experts from northern countries. This time is over due to a new Chinese Arctic policy, as well as growing regional interests from South Korea, Singapore, India and Japan. Contributors reflect on new roles for the Arctic region: both as a playground for the old school nation state competition and even confrontation, and a new source for international cooperation in energy, logistics and natural sciences. Climate change, political tensions and economic competition make Arctic a hotter venue of international relations. This new Arctic fever, studied through a comparative analysis of different regional agendas, especially with a focus on the USChinaRussia triangle, represents the main subject of our book, which will be of interest to scholars of geopolitics, of climate change, and of 21st century energy economics. Anastasia Likhacheva works as a Dean at the Faculty of World Economy and International Affairs at the Higher School of Economics (HSE) in Moscow, Russia. Her key area of expertise includes geo-economics with a particular focus on sanctions, Eurasian integration and Russian foreign policy in Greater Eurasia. She regularly prepares policy briefs for senior Russian public authorities and has been a member of expert working groups of the Ministry of Economic Development and the Ministry for the Development of the Russian Far East since 2014. She also co-leads the ThinkArctic Project within the Program of Russian Chairmanship in the Arctic Councli 2021-2023.
World Affairs Online
In: BAR international series 94
In: Environmental health criteria 84
In: Advances in agroecology 17
In: Dokumentationen 02/2021
In: Ressortforschungsplan of the Federal Ministry for the Environment, Nature Conservation and Nuclear Safety
Im zweiten Halbjahr 2020 hatte Deutschland die EU-Ratspräsidentschaft inne. In diesem Zusammenhang beschlossen das Bundeministerium für Umwelt, Naturschutz und Reaktorsicherheit (BMU) und das Umweltbundesamt (UBA) eine gemeinsame Konferenz zum Thema Umweltfreundliche öffentliche Beschaffung zu veranstalten mit dem Titel "Environmental Aspects in Public Procurement in Europe". Die Konferenz richtete sich an Bedarfsträgerinnen und Bedarfsträger, Vergabestellen, die Leitungsebene öffentlicher Einrichtungen, politische Entscheidungsträgerinnen und Entscheidungsträger, Wissenschaft und Nichtregierungsorganisationen sowie Unternehmen in ganz Europa. Die inhaltlichen Schwerpunkte der Konferenz umfassten die Themen Klimaschutz, Kreislaufwirtschaft, Artenvielfalt und eine nicht-toxische Umgebung. Ziel war es mit Experten aus Politik und der Beschaffungspraxis zu diskutieren wie die öffentliche Hand, die eine enorme Marktmacht besitzt, zur Unterstützung dieser Themen beitragen kann. Die inhaltliche Präsentation der Themen und die Diskussionen erfolgten durch verschiedene Formate wie Impulsvorträge, Keynotes, Vorträge, Podiumsdiskussionen und produktgruppenbezogene Workshops. Im Ergebnis wurde festgestellt, dass sich die öffentliche Hand bereits auf den Weg gemacht hat hin zu einer umweltfreundlicheren Beschaffungspraxis. Dies belegten insbesondere die vielen guten Praxisbeispiele der Referentinnen und Referenten. Es bedarf jedoch an erster Stelle politischen Willen und entsprechende (verpflichtende) gesetzliche Vorgaben, um eine umweltfreundliche Beschaffung zu ermöglichen. Und auch die Leitungsebene öffentlicher Einrichtungen muss diese Vorgaben kennen und mittragen und sich dafür einsetzen, dass sie in der Beschaffungspraxis umgesetzt werden. Zudem ist es dringend notwendig genügend personelle Kapazitäten vorzuhalten und die Mitarbeitenden umfassend zu schulen, um die Vorgaben erfolgreich in die Beschaffungen zu integrieren. In den Workshops wurde anhand der Produktgruppen Textilien, IKT und Veranstaltungen gezeigt, wie diese Integration von Umweltaspekten in der Beschaffungspraxis erfolgen kann.
In: Report EPS
In: 2, MM 2