Psikhoanaliticheskaya teoriya kino vo Frantsii
In: Voprosy ėkonomiki: ordena trudovogo krasnogo znameni ežemesjačnyj žurnal ; Vserossijskoe ėkonomičeskoe izdanie = Issues of economics, Heft 8, S. 112-124
ISSN: 0042-8736
9 Ergebnisse
Sortierung:
In: Voprosy ėkonomiki: ordena trudovogo krasnogo znameni ežemesjačnyj žurnal ; Vserossijskoe ėkonomičeskoe izdanie = Issues of economics, Heft 8, S. 112-124
ISSN: 0042-8736
In: Svobodnaja mysl' - XXI: teoretičeskij i političeskij žurnal, Band 53, Heft 8, S. 106-109
ISSN: 0869-4435
In: Central'naja Azija i Kavkaz: žurnal social'no-političeskich issledovanij = Central Asia and the Caucasus, Heft 5/35, S. 203-208
ISSN: 1403-7068
World Affairs Online
Key witnesses shed light on an essential part of the history of music. "In the Soviet Union, from 1917 to 1990, in an extremely difficult context, one of terror even, there developed one of the most intense and richest musical environments of the 20th century ...," writes Bruno Monsaingeon. A fascinating mystery that Monsaingeon attempts to elucidate in his film. This essential period of music history is recounted through conductor Guennadi Rojdestvenski, the last remaining representative of these fabulous performers of the Soviet era (he was born in 1931). He is full of humour and it is a treat to watch him explain why there are two page-295's in the biography of Prokofiev published in 1957 and to hear him talk about Tikhon Khrenikov, the terrifying secretary general of the Union of Composers who was in office for forty years ... Other witnesses include the conductor Rudolf Barshai "One day, I said to myself, enough is enough, and I decided to leave", the pianist Viktoria Postnikova: "Even seated in the plane, they could come and fetch you and say, Out!" and the central figure of composer, Dimitri Shostakovich: "If I look back, I only see ashes and bodies."
In: Voprosy ėkonomiki: ordena trudovogo krasnogo znameni ežemesjačnyj žurnal ; Vserossijskoe ėkonomičeskoe izdanie = Issues of economics, Heft 4, S. 18-32
ISSN: 0042-8736
Die Fragestellungen nach der Vereinbarkeit von sozialer und kultureller Sphäre und Privatisierung, nach deren Nutzen auf diesem Gebiet und den Formen und Mechanismen ihrer Durchführung stehen im Mittelpunkt der vorliegenden Abhandlung. Dazu werden zunächst das Verständnis von Privatisierung an sich sowie die Unterschiede dargestellt, die sich bei zu privatisierenden Organisationen und Objekten ergeben, die im allgemeinen nicht auf Gewinnerwirtschaftung ausgerichtet sind. Der Verfasser unterscheidet in den letzten Abschnitten seines Beitrages zwischen kommerzieller und nichtkommerzieller Privatisierung, erörtert die damit verbundenen Eigentumsfragen und die Rolle des Staates. (BIOst-Rgl)
World Affairs Online
World Affairs Online