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Handbuch der Orientalistik, Der Nahe und der Mittlere Osten, Geschichte der islamischen Länder, Regierung und Verwaltung des Vorderen Orients in islamischer Zeit, Teil 2
In: Handbuch der Orientalistik
In: Der Nahe und der Mittlere Osten
In: Geschichte der islamischen Länder
In: Regierung und Verwaltung des Vorderen Orients in islamischer Zeit Teil 2
Einführung in die qualitative Sozialforschung: eine Anleitung zu qualitativem Denken
Inhalt: 1. Geschichte qualitativen Denkens 2. Theorie qualitativen Denkens 3. Untersuchungspläne qualitativer Forschung (Einzelfallanalyse - Dokumentenanalyse - Handlungsforschung - Feldforschung - Das qualitative Experiment - Qualitative Evaluationsforschung) 4. Verfahren qualitativer Analyse (Erhebungsverfahren - Aufbereitungsverfahren - Auswertungsverfahren - Zusammenhang des Analyseinstrumentariums) 5. Computereinsatz in der qualitativen Sozialforschung 6. Gütekriterien qualitativer Forschung 7. Schlußbemerkung: Fallstricke qualitativer Forschung (PHF/übern.)
Handbuch der Orientalistik, China, Handbook of Christianity in China, Vol. 1, 635 - 1800
In: Handbuch der Orientalistik
In: China Vol. 15
In: Handbook of Christianity in China Vol. 1
World Affairs Online
Handbuch der Orientalistik, Japan, Staat, Staatsdenken, Rechtswesen, Teil 1, A history of law in Japan until 1868
In: Handbuch der Orientalistik
In: Japan
In: Staat, Staatsdenken
In: Rechtswesen Teil 1
The priest and the great king: temple-palace relations in the Persian Empire
In: Biblical and Judaic studies from the University of California, San Diego volume 10
Lisbeth S. Fried's insightful study investigates the impact of Achaemenid rule on the political power of local priesthoods during the 6th-4th centuries B.C.E. Scholars typically assume that, as long as tribute was sent to Susa, the capital of the Achaemenid Empire, subject peoples remained autonomous. Fried's work challenges this assumption. She examines the inscriptions, coins, temple archives, and literary texts from Babylon, Egypt, Asia Minor, and Judah and concludes that there was no local autonomy. The only people with power in the Empire were Persians and their appointees, and this was true for Judah as well. The Judean priesthood achieved its longed-for independence only much later, under the Maccabees