Münch, Paul, Das Jahrhundert des Zwiespalts. Deutsche Geschichte 1600-1700
In: Zeitschrift der Savigny-Stiftung für Rechtsgeschichte. Germanistische Abteilung, Band 119, Heft 1, S. 646-647
ISSN: 2304-4861
12934 Ergebnisse
Sortierung:
In: Zeitschrift der Savigny-Stiftung für Rechtsgeschichte. Germanistische Abteilung, Band 119, Heft 1, S. 646-647
ISSN: 2304-4861
Der Band fokussiert den vielseitigen Austausch zwischen dem Osmanischen Reich und seinen mitteleuropäischen Nachbarn während der sogenannten Türkenkriege im 17. Jahrhundert. Er vereint rund 350 hochkarätige Kunstwerke, vielfach aus den berühmten Sammlungen der »Karlsruher Türkenbeute« und der Dresdner »Türckischen Cammer«. Diese bilden die Folie für die spannende Geschichte der Innovationen in Kunst, Architektur, Mode und Technik, die ohne den Austausch der Kulturen, ohne die Dualität von Angst und Faszination für das Fremde nicht denkbar wären.
In: Publicación del Instituto Riva-Agüero 194
In: Travaux de l'Institut Francais d'Etudes Andines 147
In: A Hadtörténeti Intézet és Múzeum millenniumi könyvtára 4
In: History of Christian-Muslim relations volume 31
In: The history of Christian-Muslim relations 29
In: European Culture and Society Ser.
In: The history of Christian-Muslim relations 33
In: Ars mercatoria 2
Preface.--Table of dates.--The new philosophy.--The school-room in the early seventeenth century.--Bacon and Comenius.--The Great didactic.--The new pedagogy in London and in Germany.--The Long parliament: Samuel Hartlib and education.--Two letters to Hartlib: Milton and Petty.--"The Reformed school" of John Dury.--A successful schoolmaster: Hoole.--The courtly "academies."--Elementary education.--St. Jean-Baptiste de la Salle.--A. H. Francke and the Pietist schools.--Conclusion.--Publications referred to in the text: p. [271]-275. Index. ; Mode of access: Internet.
BASE
Preface.--Table of dates.--The new philosophy.--The school-room in the early seventeenth century.--Bacon and Comenius.--The Great didactic.--The new pedagogy in London and in Germany.--The Long parliament: Samuel Hartlib and education.--Two letters to Hartlib: Milton and Petty.--"The Reformed school" of John Dury.--A successful schoolmaster: Hoole.--The courtly "academies."--Elementary education.--St. Jean-Baptiste de la Salle.--A.H. Francke and the Pietist schools.--Conclusion.--Publications referred to in the text: p.[271]-275. Index. ; Mode of access: Internet.
BASE