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Violencia y masculinidad: una aproximación narrativa al problema de la violencia contra adolescentes varones
In: Forum qualitative Sozialforschung: FQS = Forum: qualitative social research, Band 15, Heft 1
ISSN: 1438-5627
"Presented in this article are different constructions of masculinity produced by male teenagers who have suffered physical violence, specifically in cases in which the perpetrators were male adults who embody a model of masculinity in Chilean society. In addition, the maintenance of the partriarchal structure of society through violence is explored. When violence is practized against teenagers some form of dominant practices become explicit. These open forms of violence answer to legitimized ideas about subordination and power. Male teenagers who are subjected to violence are situated as subordinated forms of masculinity, hence the analysis of the constructions of masculinity in this context are relevant to account for the relationships between power and resistance in a patriarchal society, between hegemonic and non-hegemonic forms of masculinity." (author's abstract)
Gewalt und soziale Ordnung in Nicaragua
In: Studien zu Lateinamerika 2
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¿Inseguridad con seguridad?: Wege aus der Gewalt!
In: Schriftenreihe zu den Passauer Lateinamerikagesprächen Bd. 5
Inseguridad con Seguridad?: Wege aus der Gewalt!
In: Schriftenreihe zu den Passauer Lateinamerikagesprächen, Band 5
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Gewalt, Kriminalität und innere (Un-)Sicherheit in Lateinamerika
In: Lateinamerika , 38
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Homophobe Gewalt in öffentlichen weiterführenden Schulen in Nordchile ; Interrogating Homophobic Violence in a Public High School in Northern Chile ; El baile de las que sobran. Interrogando la violencia homofóbica en un liceo público chileno
In diesem Beitrag präsentieren wir Ergebnisse aus einer Studie zu homophober Gewalt (HG) gegen Frauen in öffentlichen weiterführenden Schulen in Chile. Zum Verständnis feindseliger Beziehungen, die sich in tlw. erheblichem Ausmaß zwischen Schüler/innen finden, werden üblicherweise Konzepte wie homophobes Mobbing oder HG genutzt. Unsere eigene ethnografische Untersuchung fand über sechs Monate in Antofagasta (Chile) statt. Zur Analyse der Feldnotizen, Interviews mit Schüler/innen, Lehrer/innen und Schulleitungen sowie von Schuldokumenten kam die kritische Diskursanalyse zum Einsatz. Hauptergebnis ist, dass jüngste Änderungen in der Bildungspolitik auf die schulische Organisation dahingehend Einfluss genommen haben, dass vermehrt Toleranz- und Achtsamkeitsübungen und Bemühungen um eine Regulierung affektiver Beziehungen zwischen den Schüler/innen Eingang in den Schulalltag gefunden haben. Zugleich waren aber auch Praktiken erkennbar, die die Dominanz heterosexueller Weiblichkeit unterstreichen. Wir kamen deshalb zu dem Schluss, dass Heterosexualität weiter implizit als Norm reproduziert wird, und dass hieraus Exklusion und die Verstärkung sozialer Hierarchien resultieren. HG muss insoweit als Ausdruck eines systemischen Arrangements heterosexueller Regulierung in Schulen verstanden werden, die mit anderen Gewaltakten, z.B. bezogen auf Gender- oder Klassenzugehörigkeit, einhergeht. ; In this article we present a study on how homophobic violence (HV) toward women is carried out in schools. Concepts such as homophobic bullying or HV are commonly used to argue that this type of victimization is a response to hostile relations that occur to a greater degree among students. We performed a 6-month ethnographic study in a public high school in the city of Antofagasta, Chile. Critical discourse analysis was used to analyze our field notes, interviews with students, principals and teachers, and internal school regulations. The main findings indicate that the recent change in educational policies have influenced the ...
BASE
Teoria y practica de la pugna de poderes
In: Nueva Sociedad, Heft 77, S. 75-80
ISSN: 0251-3552
Uno de los mayores problemas que enfrenta la democracia tradicional en America Latina es la inestabilidad politica que se manifiesta en el enfrentamiento entre los poderes ejecutivo y legislativo. El autor analiza este conflicto en el caso especifico del Ecuador, a partir del siglo XIX hasta nuestros dias
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