Helth Services for American Indians
In: Social service review: SSR, Band 32, Heft 2, S. 208-209
ISSN: 1537-5404
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In: Social service review: SSR, Band 32, Heft 2, S. 208-209
ISSN: 1537-5404
In: Social service review: SSR, Band 32, Heft 2, S. 210-210
ISSN: 1537-5404
In: Aktualʹni pytannja suspilʹnych nauk ta istorii͏̈ medycyny: spilʹnyj ukrai͏̈nsʹko-rumunsʹkyj naukovyj žurnal = Current issues of social studies and history of medicine : joint Ukrainian-Romanian scientific journal = Aktualʹnye voprosy obščestvennych nauk i istorii mediciny = Enjeux actuels de sciences sociales et de l'histoire de la medecine, Band 0, Heft 2, S. 78-80
ISSN: 2411-6181
COVID-19 continues to spread across the globe at an exponential speed, infecting millions and overwhelming even the most prepared healthcare systems. Concerns are looming that the healthcare systems in low- and middle-income countries (LMICs) are mostly unprepared to combat the virus because of limited resources. The problems in LMICs are exacerbated by the fact that citizens in these countries generally exhibit low trust in the healthcare system because of its low quality, which could trigger a number of uncooperative behaviors. In this paper, we focus on one such behavior and investigate the relationship between trust in the healthcare system and the probability of potential treatment-seeking behavior upon the appearance of the first symptoms of COVID-19. First, we provide motivating evidence from a unique national online survey administered in Armenia–a post-Soviet LMIC country. We then present results from a large-scale survey experiment in Armenia that provides causal evidence supporting the investigated relationship. Our main finding is that a more trustworthy healthcare system enhances the probability of potential treatment-seeking behavior when observing the initial symptoms.
BASE
In: Management e sanità
In: American behavioral scientist: ABS, Band 38, Heft 1
ISSN: 0002-7642
In: Revista brasileira de sexualidade humana, Band 6, Heft 1
ISSN: 2675-1194
Nowadays, the knowledge of using the amphibious transporter STMM ( STM-M) is very limited. A small number of professional soldiers in the Serbian Armed Forces know how to use thisvery useful and high-quality military vehicle in a regular way. From the day onethis vehicle has remained in its basic shape without any modifications since it was made in the former Soviet Union. Today, the Serbian Armed Forces have only 12 of these vehicles in the operational use. The Serbian Armed Forces have two amphibious platoons in two pontoon batalions in the River Flotilla. As the author of this article was an officer in charge of maintaining this complex and "unusual" vehicle, the article deals with the provisions from the Regulations on preventive measures for safety and health while using work equipment (Ministry of Labour, 2012), applied to work with STM-Ms, The article makes a parallel between the provisions of the Regulations and the actual situation and specific conditions of using and maintaining STM-Ms.
BASE
In: Schriften zum geistigen Eigentum und zum Wettbewerbsrecht 10
In: Schriften zum geistigen Eigentum und zum Wettbewerbsrecht 10
Die Arbeit stellt umfassend dar, wie die kommerziellen Aspekte der Persönlichkeit im australischen Recht geschützt werden. Das australische Recht steht in der Tradition des Common Law. Es kennt dabei keinen expliziten Schutz des Werbewertes von Prominenten, wie er beispielsweise in verschiedenen Staaten der USA durch das Right of Publicity gewährt wird. Durch die Anwendung wettbewerbs- und verbraucherschutzrechtlicher Vorschriften wird jedoch indirekt ein Schutz vor unauthorisierter kommerzieller Verwertung der Persönlichkeit erreicht, der weitgehend dem des Right of Publicity entspricht
In: Schriften zum geistigen Eigentum und zum Wettbewerbsrecht 10
Die Arbeit stellt umfassend dar, wie die kommerziellen Aspekte der Persönlichkeit im australischen Recht geschützt werden. Das australische Recht steht in der Tradition des Common Law. Es kennt dabei keinen expliziten Schutz des Werbewertes von Prominenten, wie er beispielsweise in verschiedenen Staaten der USA durch das Right of Publicity gewährt wird. Durch die Anwendung wettbewerbs- und verbraucherschutzrechtlicher Vorschriften wird jedoch indirekt ein Schutz vor unauthorisierter kommerzieller Verwertung der Persönlichkeit erreicht, der weitgehend dem des Right of Publicity entspricht
In: The Rockford Foundation Research Unit Study Paper No. 31
SSRN
Working paper
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 64, S. 460-472
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 64