Indasutoriaru enjiniaringu: IE = Industrial engineering : the magazine of industrial engineering
ISSN: 0445-0612
6022 Ergebnisse
Sortierung:
ISSN: 0445-0612
In: Werkstattstechnik: wt, Band 96, Heft 1-2, S. 57-60
ISSN: 1436-4980
In: Industrial innovation series
part Part I: Executive Summary -- chapter 1 Executive Summary: Handbook of Military Industrial Engineering -- part Part II: Modeling and Optimization -- chapter 2 Optimizing a Physical Security Configuration Using a Highly Detailed Simulation Model -- chapter 3 A Time-Window Constrained Scheduling of Target Illuminators in Naval Battle-group Antiair Warfare -- chapter 4 Multiple Criteria Optimization Models for Supplier Selection -- chapter 5 Probabilistic Modeling for UAV Path Planning in the Presence of Threat Zones -- chapter 6 Modeling the End-to-End Military Transportation Problem -- chapter 7 New Advances in Solving the Weapon-Target Assignment Problem* -- chapter 8 Optimization Model for Military Budget Allocation and Capital Rationing -- chapter 9 An Overview of Meta-Heuristics and Their Use in Military Modeling -- part Part III: Reliability and Maintenance -- chapter 10 Recent Advances in Optimal Reliability Allocation* -- chapter 11 Lower Confidence Bounds for System Reliability from Binary Failure Data Using Bootstrapping -- chapter 12 Assessing the Reliability of a Contingency Logistics Network -- chapter 13 Computing Small-Fleet Aircraft Availabilities Including Redundancy and Spares -- chapter 14 High Velocity Maintenance: The Role of Industrial Engineering in USAF Maintenance, Repair, and Overhaul -- chapter 15 Beyond Authorized versus Assigned: Aircraft Maintenance Personnel Capacity* -- part Part IV: Contingency Planning and Logistics -- chapter 16 Joint and Multinational Campaign Planning: A Project/Program Management Approach -- chapter 17 Mobilizing Marine Corps Offiers* -- chapter 18 The Deployment Scheduling Analysis Tool (DSAT)* -- chapter 19 The Deployment Analysis Network Tool Extended (DANTE) -- chapter 20 Reserve Manufacturing Capacity for Augmenting Contingency Logistics Requirements -- chapter 21 Inventory Models for Contingency Operations* -- chapter 22 Planning the Ground Force for Operation in the Post-Cold War Era: A Systems Analysis Approach -- part V Supply Chain and Decision Making -- chapter 23 Supply Chain Management* -- chapter 24 Hierarchical Dynamic Decision Making -- part Part VI: Human Factors and Ergonomics -- chapter 25 Human Factors in Military Systems -- chapter 26 Digital Warfighter Modeling for Military Applications -- part Part VII: Management and Process Improvement -- chapter 27 Achieving Strategic Aims: Moving Toward a Process-Based Government Enterprise -- chapter 28 The Military Performance Team -- chapter 29 How to Initiate Performance Management Within the US Army -- chapter 30 Critical Resource Diagramming and Work-Rate Analysis -- chapter 31 Innovative Techniques and Practical Software Tools for Addressing Military Analytical Problems -- chapter 32 Countering Forgetting Through Training and Deployment -- chapter 33 Half-Life Theory of Learning Curves -- chapter 34 Readiness for Organization Change: The Systematic Development of a Scale*.
In: Public Productivity Review, Band 6, Heft 4, S. 297
In: Industrial engineering and ergomechanics 2
In: Knowledge, technology and policy: an international quarterly, Band 11, Heft 3, S. 50-67
ISSN: 1874-6314
In: Problems of economics, Band 3, Heft 1, S. 35-42
ISSN: 1007-5429
In: Moderne Zeiten in der Automobilfabrik, S. 138-177
In: Human factors: the journal of the Human Factors Society, Band 11, Heft 2, S. 107-111
ISSN: 1547-8181
Industrial engineers affect the jobs that millions of people perform every day of their lives. The human factors aspects of industrial engineering so pervade our economy that industrial engineers constitute one of the most important groups of appliers of human factors information.
In: AIIE Monograph Series, American Institute of Industrial Engineers Inc.
In: Afa-Informationen / Arbeitskreis für Arbeitsstudien des DGB. Hrsg. Deutscher Gewerkschaftsbund, Band 26, Heft 6, S. 3-11
ISSN: 0001-1126
Die Arbeit des Industrial-Engineers wirkt sich auf die Arbeits- und Lebensbedingungen von Menschen aus. Der Autor schildert zunächst, welche Vorschriften und gesetzlichen Regelungen bei der Gestaltung von Arbeitssystemen zu beachten sind. In einem zweiten Abschnitt wird diskutiert, wie der Industrial-Engineer andere Möglichkeiten der Beurteilung der Leistung, als die, derzeit angewannt werden, mit heranziehen könnte. Hierbei geht es vorrangig darum, das Prinzip des Vorrangs der Technik zugunsten des Prinzips des Vorrangs des Menschen zu ändern. Dieses bedeutet also auch, daß in der Ausbildung des Engineer eine Gleichgewichtung zwischen den Belangen der Menschen, der Technik und der Wirtschaftlichkeit vorgenommen wird. Konkret bedeutet dieses, daß auch sozialwissenschaftliche Erkenntnisse Berücksichtigung zu finden hätten. So ist z.B. bei der Gestaltung der Pausenregelung der Mensch über seine Empfindungs- und Befindenslage zu befragen. Abschließend nimmt der Autor noch kritisch Stellung zu den "autonomen Arbeitsgruppen" und formuliert sodann Erwartungen der Arbeitnehmer an die Tätigkeit des Industrial-Engineers. (NG)
In: Werkstattstechnik: wt, Band 102, Heft 3, S. 84-87
ISSN: 1436-4980