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Wei, Yifan. ; Thesis (M.Phil.)--Chinese University of Hong Kong, 2009. ; Includes bibliographical references (leaves 165-172). ; Abstract also in Chinese. ; Abstract (English) --- p.2 ; Abstract (Chinese) --- p.3 ; Acknowledgement --- p.4 ; Chapter Chapter 1 --- Introduction --- p.7 ; Research Question ; Research Objective ; Methodology ; Chapter Chapter 2 --- Literature Review --- p.18 ; The State and Economy ; Debate on China´ةs Reform ; Underdevelopment and Northeast China ; Chapter Chapter 3 --- Military --- p.50 ; Geo-political Importance ; Defense Conversion ; New Reform ; Conclusion ; Chapter Chapter 4 --- Agriculture --- p.75 ; Background of Agricultural Production ; Strategic Position in Food Security ; The State and Agricultural Predicament ; Conclusion ; Chapter Chapter 5 --- Secondary Industry --- p.107 ; The State's Industrial Investment ; Fiscal and Material Contribution ; State-owned Enterprises ; Struggling in the Market ; Conclusion ; Chapter Chapter 6 --- Conclusion --- p.150 ; Research Findings ; Implications on China´ةs Reform ; Appendix --- p.162 ; Bibliography --- p.163
BASE
In: Edward Elgar E-Book Archive
This invaluable dictionary is the result of collaborative efforts across the globe. Over forty scholars from the United States, mainland China and Taiwan, United Kingdom, Germany, France, Norway, Israel and Malaysia contributed. They cover the full spectrum of Chinese industries from banking, finance and investment, real estate, transportation and infrastructure, to manufacturing, telecommunications, media, agriculture, automobile, pharmaceutical, food, trade, service and retail industries
In: Yunnan di fang jing ji shi yan jiu cong shu
In: 云南地方经济史研究丛书
Bis vor wenigen Jahren war die chinesische Automobilindustrie klein und rückständig. Heute wird sie als "Motor der globalen Automobilindustrie" bezeichnet. Welche Entwicklung hat stattgefunden, die es der chinesischen Automobilindustrie innerhalb weniger Jahre ermöglichte, international wettbewerbsfähige Zulieferer hervorzubringen? Nutzen diese lediglich Niedriglohn-Vorteile, um preiswerte Autoteile von geringer Qualität herzustellen? Wird der chinesische Automobilmarkt langfristig von westlichen Unternehmen dominiert, die ebenfalls diese Vorteile nutzen? Oder werden den chinesischen Unternehmen eigenständiger Erfolg und Auslandsexpansion gelingen? In dieser Arbeit werden die strukturellen Veränderungen der chinesischen Automobilzulieferindustrie und ihre Ursachen untersucht. Die Autorin stellt fest, dass die chinesische Regierung trotz wirtschaftlicher Öffnungspolitik zahlreiche industriepolitische Maßnahmen einsetzt, um den Technologietransfer von ausländischen Unternehmen zu maximieren. Diese Schutzmaßnahmen verlangsamen jedoch Konsolidierung und Modernisierung der Industrie. Das Buch richtet sich an Entscheidungsträger der Automobil- und Automobilzulieferindustrien.