Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
21155 Ergebnisse
Sortierung:
Erscheinungsjahre: 2001-2014 (elektronisch)
In: The natural bounty of China series
The Natural Bounty of China is an important book series of 60 titles that comprehensively documents the vast diversity of China's natural resources. China recognizes more than 1,600 products unique to the country - known as geographical indication products. This series describes these products in detail, with each single volume focusing on a particular region of China and the unique products cultivated there, such as Changbaishan ginseng in northeast China to the bean paste of Pixian (the "soul of Sichuan cuisine") in the southwest. From the Tianshan Mountains in Xinjiang to history-steeped Shandong and gorgeously scenic Yunnan, almost every place in the country has produced something that is readily identifiable with it. This series not only makes a major contribution to our understanding of the geography and agriculture of China, but also gives us a greater appreciation of Chinese culture as a whole. This volume looks at the abundant resources and products from the birthplace of Chinese civilization, Inner Mongolia.
In: Oxford moral theory
What does it mean to be a morally good person? Pleasure, emotion, and attention are also important parts of our moral character despite being involuntary inner states. 'Inner Virtue' argues that such states can be morally virtuous or vicious by manifesting our deepest cares and concerns
In: Oxford Moral Theory Ser.
What does it mean to be a morally good person? Pleasure, emotion, and attention are also important parts of our moral character despite being involuntary inner states. Inner Virtue argues that such states can be morally virtuous or vicious by manifesting our deepest cares and concerns.
In: Paragrana: internationale Zeitschrift für historische Anthropologie, Band 32, Heft 2, S. 59-77
ISSN: 2196-6885
Abstract
In sozialen Bewegungen hat Kunst immer wieder eine zentrale Rolle gespielt: als Ausdruck der in der Bewegung organisierten Erfahrung, als Repräsentation ihrer gesellschaftlichen Position oder als Identifikations- und Mobilisierungsangebot für Anhänger*innen und Sympathisant*innen. Gleichzeitig sind die Kämpfe sozialer Bewegungen ein wiederkehrendes Motiv der Kunst. Sie sind Sujet und Inspiration, Motivation und Treiber künstlerischer Auseinandersetzung mit der Welt. So einfach sich die Gegenüberstellung von Kunst und Bewegungen, Künstler*innen und Aktivist*innen zunächst liest, so unbefriedigend wird sie, sobald man sich empirisch mit dem Themenfeld beschäftigt. Wo hört Politik auf, wo fängt Kunst an? Wann werden Künstler*innen zu Aktivist*innen in sozialen Bewegungen?
In: Regional studies: official journal of the Regional Studies Association, Band 11, Heft 6, S. 401-412
ISSN: 1360-0591
In: Regional studies, Band 11, Heft 6, S. 401-412
ISSN: 0034-3404
In: History workshop journal: HWJ, Band 87, S. 301-310
ISSN: 1477-4569
In: Sociological research online, Band 3, Heft 2, S. 77-78
ISSN: 1360-7804
In: Index on censorship, Band 27, Heft 3, S. 190-194
ISSN: 1746-6067
In: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science, Band 104, Heft 1, S. 147-160
ISSN: 1573-0964