Suchergebnisse
Filter
Format
Medientyp
Sprache
Weitere Sprachen
Jahre
4049 Ergebnisse
Sortierung:
Taxing insurance companies
In: OECD tax policy studies 3
Insurance Companies' Accounts
In: Economica, Band 15, Heft 59, S. 240
Versicherungen
1.) Image von Versicherungsunternehmern.
2.) Beurteilung des Wechsels im Bundeskanzleramt von Adenauer zu
Erhard.
Themen: 1.) Assoziationen zu Lebensversicherung und Altwerden
(Satzergänzungstest); Bekanntheitsgrad von Lebens- und
Krankenversicherungsgesellschaften sowie von Versicherungsarten;
Vertrauen zu Versicherungsunternehmern; Einstellung zu Berufsverbänden
und zu berufsständisch orientierte Versicherungen; abgeschlossene
Lebensversicherungen; Einstellung zur Werbung für Markenartikel;
Werbemethoden, von denen man sich belästigt bzw. angesprochen fühlt;
Nennung der gelesenen Zeitschriften; Fernsehgewohnheiten; präferierter
Wochentag und präferierte Sendezeiten.
2.) Erwartungen an die politische Zukunft der BRD; erwarteter Einfluß
des Regierungswechsels auf die Kaufkraft der DM; vermuteter Ausgang der
nächsten Wahlen und erwartete Gefährdung der Währungsstabilität bei
einem SPD-Sieg.
3.) Sonstiges: Vergleich der eigenen wirtschaftlichen Lage mit der
Situation der Eltern vor dem Krieg; eigene Kapitalbildung und
Altersvorsorge sowie die der Eltern; Einstellung zu Banken und
Sparkassen sowie zu bargeldlosen Überweisungen; Mietverhältnis und
Mietkosten; Parteipräferenz.
Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;
Beruf; Einkommen; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße;
Haushaltungsvorstand; Wohnsituation; Bundesland; Flüchtlingsstatus;
Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter; Besitz von Vermögen.
Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit des Befragten; Zustand der
Wohnung; Ortsgröße.
GESIS
FAQs: Captive Insurance Companies
SSRN
Working paper
SSRN
Financing of Insurance Companies
In: The Geneva papers on risk and insurance - issues and practice, Band 20, Heft 1, S. 30-44
ISSN: 1468-0440
Insurance companies' financial intermediation
In: Civitas: časopis za društvena pitanja, Band 8, Heft 1, S. 47-59
ISSN: 2466-5363
Big data for insurance companies
In: Big data, artificial intelligence and data analysis set Volume 1
In: Innovation, entrepreneurship and management series
This book presents the fundamentals for understanding the concept of big data, including data analysis methods, learning processes, its applications to insurance and its position within the insurance market. Topics ranging from classical data analysis methods to the impact of big data on the present and future insurance market are discussed to give an overview of big data methods applied to insurance problems. As an edited book, the reader will find chapters written by authors well-known in their fields, including data scientists, actuaries, statisticians and engineers. This book has been written for readers who want to gain a better understanding of big data and its applications within companies and organizations in the fields of banking, insurance and marketing
Marketing concept in insurance companies
In: Ekonomika: međunarodni časopis za ekonomsku teoriju i praksu i društvena pitanja, Band 65, Heft 3, S. 21-33
ISSN: 2334-9190
Mutualization of life insurance companies
In: The annals of the American Academy of Political and Social Science, Band 70, S. 62-76
ISSN: 0002-7162
Industrial Insurance. VI. Private Insurance Companies
In: The American journal of sociology, Band 13, Heft 3, S. 349-379
ISSN: 1537-5390
Banks, Insurance Companies, and Discrimination1
In: Business and Society Review, Band 113, Heft 3, S. 403-419
ISSN: 1467-8594
ABSTRACTThis article examines some of the reasons why banks and insurance companies have been accused of discrimination, and shows that this is by and large a false accusation. Economic analysis demonstrates that racial discrimination is not a profit‐maximizing strategy. Actually, unwise public policies are actually precluding many consumers from the market.