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16 Ergebnisse
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In: soziale welt quer denken v.3
In: Forschungen zu Lateinamerika Bd. 36
World Affairs Online
In: Inter-American studies : cultures, societies, history Vol. 2
Coreografías transculturales es un homenaje a una vida de investigación interdisciplinar. A lo largo de su extensa carrera, Yvette Sánchez ha experimentado una y otra vez con las porosas fronteras entre disciplinas utilizando sus intersecciones para poner en escena audaces pas-de-deux alejados de lo convencional. De esta forma, ha enriquecido la investigación sobre cuestiones transculturales conectándola, entre otras cosas, con la práctica empresarial. Esta publicación conmemorativa busca reflejar las múltiples facetas de su obra y reúne contribuciones de campos tan diversos como la antropología o la lírica. Choreographien transkultureller Begegnungen feiert ein Leben für interdisziplinäre Forschung: In ihrer gesamten Karriere experimentierte Yvette Sánchez immer wieder mit den porösen Grenzen zwischen den Disziplinen und nutzte deren Schnittflächen, um unkonventionelle Pas-de-deux zu inszenieren. Dadurch konnte sie die Forschung zu transkulturellen Fragestellungen bereichern und mit der unternehmerischen Praxis verbinden. Diese Festschrift spiegelt die enorme Vielfalt von Yvette Sánchez' Schaffen wider und vereint Beiträge aus so unterschiedlichen Bereichen wie der Anthropologie und der Lyrik. Choreographing Transcultural Encounters celebrates a life in academia: throughout her career, Yvette Sánchez experimented with the permeability of disciplinary boundaries and used overlaps to choreograph unconventional pas-de-deux. She thus enriched the field of transcultural studies not only with novel contributions, but also with her attempts at bringing research into a dialogue with business practice. This liber amicorum reflects the many facets of Yvette Sánchez oeuvre and combines contributions from anthropology to poetry and beyond
In: Analele Universității București: Annals of the University of Bucharest = Les Annales de l'Université de Bucarest. Științe politice = Political science series = Série Sciences politiques, Band 16, Heft 1, S. 9-24
This article presents the often overlooked interdisciplinary field of Peace Studies with a focus on its historical
evolution since its emergence in the early 20th century. For this purpose, it first overviews its major institutional developments identifying four stages in this evolution: origins (1914-1945), institutionalisation (1945-1970), discipline development (1970-1990), discipline consolidation (from 1990 onwards). Second, it identifies six major lines of inquiry / features within the debates that have defined the discipline: approaching violence and promoting peace; necessity of an interdisciplinary approach; peaceful and non-violent management of conflicts; global and multi- cultural focus; balance between scientific analysis and normative engagement; relation between academic and practical purposes. Finally, it reviews the contemporary agenda of Peace Studies, identifying the current trends in the discipline.
In: CIENCIA ergo-sum : revista científica multidisciplinaria de la Universidad Autónoma del Estado de México, Band 22, Heft 2, S. 125-135
Las ciencias de la comunicación tienen como objeto de estudio la comunicación misma en un sentido amplio e interdisciplinar, lo cual ha permitido proyectar la antropologia de la comunicación desde hace ya varias décadas como una posibilidad teórico metodológica para el trabajo académico en tal campo. Se indaga sobre la pertinencia de seguir construyendo esta propuesta que teóricamente trata de comprender el mundo comunicacional en su dimensión antropológica, al tiempo que en la metodologia ofrece elementos para hacer investigación desde una perspectiva cualitativa. Debido a que tal proyecto hace coincidir hoy en día el interés y las aportaciones provenientes de distintas latitudes, se sustenta su pertinencia y la posibilidad de enriquecerlo.
In: Forum qualitative Sozialforschung: FQS = Forum: qualitative social research, Band 13, Heft 1
ISSN: 1438-5627
Die Wiederkehr des Subjekts in den Sozialwissenschaften reflektiert zugleich ein gewachsenes Interesse an wissenschaftlichen Untersuchungen zu Subjektivität: zu den Möglichkeiten, die Individuen haben, Lebenssinn zu finden in den strukturellen (Zwischen-) Räumen der Gesellschaft.MERRIL und WEST verstehen ihr Buch als Referenzpunkt für die Nutzung biografischer Methoden in der zeitgenössischen Forschung, für die Beschäftigung mit deren Ursprung in sozialwissenschaftlichen Studien und für die Auseinandersetzungen mit methodologischen und ethischen Implikationen eines solchen Forschungsansatzes. Meine Besprechung beschäftigt sich mit dem Nutzen des Buches (u.a. dem didaktischen und interdisziplinären Charakter des Bandes, den Inhalten selbst) und versucht von hier aus dessen Beitrag für die Lehre (insbesondere im Bereich biografischer Forschungsmethoden) zu eruieren.
We want to share our experience in the constitution of an interdisciplinary and collaborative research group on the relationship between school, diversity and immigration in Catalunya, Spain. Our main purpose is to relate the perceptions and experiences based on our different educational experiences. Firstly teachers who work at the so called "aulas de acogida"—special resources directed to students of immigrant parents; secondly university researchers from pedagogy and psychology fields, thirdly, administrative staff who are mediating between educational policies and the practical reality of the schools, and finally the university and PhD students involved in our project. These different voices allow us to interlace theoretical analyses with more practical others, as well as to delimit what kind of needs emerge from professional practice, and what tools seem to usefully facilititate our process. We believe that establishing bridges between university and schools is a fundamental aspect to promote a fruitful dialectical exchange. Therefore, we want to report our group's process and share our experiences in the analysis of these questions. URN: urn:nbn:de:0114-fqs0901469 ; Wir möchten in diesem Beitrag über unsere Erfahrungen in einer interdisziplinären Forschungsgruppe zur Beziehung von Schule, Diversität und Migration in Katalonien, Spanien, berichten. Es geht darum, die unterschiedlichen Wahrnehmungen und Erfahrungen auf der Basis unterschiedlicher Bildungserfahrungen der Beteiligten miteinander in Beziehung zu setzen. Erstens sind dies Lehrerinnen und Lehrer, die in "aulas de acogida" arbeiten, das sind spezielle Angebote für Schülerinnen und Schüler aus Migrantenfamilien, zweitens sind es Forscher/innen aus den Disziplinen Pädagogik und Psychologie, drittens ist es administratives Personal, das zwischen den Vorgaben der Bildungspolitik und der praktischen Realität an den Schulen vermittelt und schließlich wirken Doktorandinnen und Doktoranden in diesem Projekt mit. Diese unterschiedlichen Stimmen im Projekt ...
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