Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
258913 Ergebnisse
Sortierung:
The integration of cultural and creative industries and international cultural policy can renew current internationalisation processes: It can serve as a source of inspiration and a driving force. It can be incorporated into foreign communication and the work of intermediary organisations, and it can also be integrated into the promotion of foreign trade. While countries such as Great Britain and Austria have growth and export oriented policies for creative industries, other European countries have developed policies with a sectional approach and orientation. The Netherlands, France and Scandinavian countries associate the potentials of the creative industries with cultural and social attributes. What could an integrated view of an international economic policy for the cultural and creative industries look like which surpasses the dichotomy of culture and the economy, and then, for example, places creativity, inclusion and transnational networking at the centre of its foreign policy activities?
The integration of cultural and creative industries and international cultural policy can renew current internationalisation processes: It can serve as a source of inspiration and a driving force. It can be incorporated into foreign communication and the work of intermediary organisations, and it can also be integrated into the promotion of foreign trade. While countries such as Great Britain and Austria have growth and export oriented policies for creative industries, other European countries have developed policies with a sectional approach and orientation. The Netherlands, France and Scandinavian countries associate the potentials of the creative industries with cultural and social attributes. What could an integrated view of an international economic policy for the cultural and creative industries look like which surpasses the dichotomy of culture and the economy, and then, for example, places creativity, inclusion and transnational networking at the centre of its foreign policy activities?
Die Integration von Kultur- und Kreativwirtschaft und internationaler Kulturpolitik kann laufende Internationalisierungsprozesse erneuern: Sie kann als Ideengeber und Transmissionsriemen dienen. Sie kann in die Auslandskommunikation und in die Arbeit der Mittlerorganisationen eingebunden werden, sie kann aber auch mit der Außenwirtschaftsförderung verschränkt werden. Während Länder wie Großbritannien und Österreich wachstums- und exportorientierte Kreativwirtschaftspolitiken betreiben, haben andere Länder Europas querschnittsorientierte Politikansätze entwickelt. Die Niederlande, Frankreich und skandinavische Länder verbinden Kreativwirtschaftspotenziale mit kulturellen und gesellschaftlichen Attributen. Wie könnte eine integrierte Sicht auf eine internationale Kultur- und Kreativwirtschaftspolitik aussehen, die sich über die Dichotomie Kultur und Wirtschaft hinwegsetzt und dann beispielsweise Kreativität, Inklusion und transnationale Vernetzung in den Mittelpunkt außenpolitischer Aktivitäten stellt?
Die Integration von Kultur- und Kreativwirtschaft und internationaler Kulturpolitik kann laufende Internationalisierungsprozesse erneuern: Sie kann als Ideengeber und Transmissionsriemen dienen. Sie kann in die Auslandskommunikation und in die Arbeit der Mittlerorganisationen eingebunden werden, sie kann aber auch mit der Außenwirtschaftsförderung verschränkt werden. Während Länder wie Großbritannien und Österreich wachstums- und exportorientierte Kreativwirtschaftspolitiken betreiben, haben andere Länder Europas querschnittsorientierte Politikansätze entwickelt. Die Niederlande, Frankreich und skandinavische Länder verbinden Kreativwirtschaftspotenziale mit kulturellen und gesellschaftlichen Attributen. Wie könnte eine integrierte Sicht auf eine internationale Kultur- und Kreativwirtschaftspolitik aussehen, die sich über die Dichotomie Kultur und Wirtschaft hinwegsetzt und dann beispielsweise Kreativität, Inklusion und transnationale Vernetzung in den Mittelpunkt außenpolitischer Aktivitäten stellt?
In: Internationales und europäisches Privat- und Verfahrensrecht 17
In Verfahren mit grenzüberschreitendem Bezug hat die Frage nach den anwendbaren Beweisregeln vielfach entscheidenden Einfluss auf den Verfahrensausgang. Die EU-Verordnungen "Rom I" und "Rom II" beinhalten erstmals europaweit einheitlich geltende beweisrechtliche Kollisionsnormen für das internationale Schuldrecht.Die Arbeit widmet sich zunächst einer umfassenden Analyse dieser Regelungen unter Berücksichtigung der früheren Rechtslage im unvereinheitlichten Recht und der besonderen Systematik des internationalen Beweisrechts als einem Rechtsgebiet an der Schnittstelle von internationalem Privatrecht und internationalem Verfahrensrecht. Auf dieser Grundlage werden sodann sämtliche praxisrelevanten Beweisregeln mit Blick auf das jeweils anwendbare Recht analysiert. Ein besonderer Schwerpunkt wird dabei auf die Auswirkungen auf die forensische Praxis gelegt. Schließlich werden Vorschläge für eine Novellierung des internationalen Beweisrechts gemacht
In: Internationales und europäisches Privat- und Verfahrensrecht Band 17
In: Nomos eLibrary
In: Zivilrecht
In Verfahren mit grenzüberschreitendem Bezug hat die Frage nach den anwendbaren Beweisregeln vielfach entscheidenden Einfluss auf den Verfahrensausgang. Die EU-Verordnungen "Rom I" und "Rom II" beinhalten erstmals europaweit einheitlich geltende beweisrechtliche Kollisionsnormen für das internationale Schuldrecht.Die Arbeit widmet sich zunächst einer umfassenden Analyse dieser Regelungen unter Berücksichtigung der früheren Rechtslage im unvereinheitlichten Recht und der besonderen Systematik des internationalen Beweisrechts als einem Rechtsgebiet an der Schnittstelle von internationalem Privatrecht und internationalem Verfahrensrecht. Auf dieser Grundlage werden sodann sämtliche praxisrelevanten Beweisregeln mit Blick auf das jeweils anwendbare Recht analysiert. Ein besonderer Schwerpunkt wird dabei auf die Auswirkungen auf die forensische Praxis gelegt. Schließlich werden Vorschläge für eine Novellierung des internationalen Beweisrechts gemacht
In: Schwerpunktbereich
In: Jura auf den [Punkt] gebracht
In: Schwerpunktbereich
In: Jura auf den [Punkt] gebracht
In: Juris
In: Zusatzmodul Jurastudium
In: ABW!R Arbeitsbücher Wirtschaftsrecht
Is there an intersection between the application of Public International Law with the political conduction of international relations? Should International Law, International Order and International Rules be redefined? How can such an intersection be found? The investigation seeks to extrapolate new definitions and an International Law axiom by utilizing sundry approaches to the state of the question which is properly laid out as well as some terms defined previous to the discussion by utilizing "approaches." The investigation is carried out by using the Cartesian method or that of Descartes and followers and the formal and material logical structures. Eventually new definitions and an axiom by extrapolating analyses categories are laid out. Hence, approaches such as the "legalistic" one, the "natural law" one, the "religious," the "extra-legal" one, the "eclectic" one, the "effective" one and the "UN proposed" one are analyzed in-depth upon observing the experience and current factual situation even though noting that those approaches are neither mutually exclusive nor "pure," but representative as the examples supporting them show. The paper's bottom line is no other than zeroing in on one of the oldest of International Law's wounds: That of its effectiveness. But by pointing out various moot points and by reflecting on the different reality stages, one can conclude that the material mission of the law as well as the aims of international order are eventually attained. Nonetheless in concluding and setting out the axioms and new definitions, the existing political power within a democratic framework should not be overlooked as the praxis of International Law meets that of international power to form then a juxtaposition. So, regardless of some international instruments being deemed as substantial law, one has to ask whether what the international community calls "breaking of law," is rather a breaking of procedures or adjective mandates. ; ¿Existe un punto de equilibrio o balance entre lo que es la aplicación del derecho internacional público y el manejo político de las relaciones internacionales? ¿Deben los conceptos de Derecho Internacional, Orden Internacional y Reglas Internacionales ser redefinidos? ¿Cómo se puede encontrar un punto de equilibrio? Esta investigación busca la extrapolación de nuevas definiciones y de un axioma de Derecho Internacional utilizando para ello varias aproximaciones al estado de la cuestión que es presentada así como términos previamente definidos en forma anterior al inicio de la discusión que utiliza las denominadas "aproximaciones." La investigación se lleva a cabo usando el método cartesiano y las estructuras de la lógica formal y material. Al final, nuevas definiciones y un axioma son presentadas usando para ello distintas categorías de análisis. Así, "aproximaciones" como la "religiosa o teocrática," o la "extra-legal," o la "legalista," o la "efectiva," o la del "derecho natural," la "ecléctica," la del "deber ser" y finalmente la "efectiva" son analizadas en profundidad a través de la observación de la experiencia y la situación actual, aun cuando haciendo notar que dichas aproximaciones no son mutuamente excluyentes, no tampoco "puras," pero sí representativas como los ejemplos que las soportan muestran. La idea subyacente de la investigación no es otra que centrarse en uno de los temas más importantes del derecho internacional: su efectividad. Pero al señalar varios puntos de discusión y a través de la reflexión de los diferentes escenarios reales, se puede concluir que la misión material del derecho internacional al final se cumple. No obstante, al concluir y al trazar el axioma y nuevas definiciones, no puede olvidarse el poder político existente dentro de un marco democrático por cuanto la praxis del derecho internacional se encuentra con la del poder internacional para formar una intersección. De tal manera, que independientemente de que algunos instrumentos internacionales se tengan como norma sustantiva, debe preguntarse uno si lo que la comunidad internacional llama "violación del derecho" no es una pero de meras reglas adjetivas.
BASE
In: Routledge research in international law
"This book assesses how international law and its institutions may be relevant and influence the course of international relations, in other words the relationship between power and law. This is done in relation to five regimes; international trade, environmental protection, human rights, criminal justice and use of force. The majority of international law literature focuses on the content of international rules (i.e. regimes) but has a tendency to ignore why these regimes exist and to what extent the rules actually affect state behaviour. The assumption is that states follow international law when the reality sometimes tells us differently. Turning to international relations literature, some scholars as represented in their publications focus on theories based on the distribution of power among states and ignore the existence and relevance of international law. In contrast, Power and Law in International Society examines theories of international relations, international law and formal institutions as well as an account of empirical research on the relevance of international law for the behaviour of states. This book has three main themes. First, the book will explain the foundations of international society from an inter-disciplinary perspective relaying on legal studies as well as international relations. Second, the book will examine variations in the degree of legalization in terms of obligation, precision, delegation and state acceptance. Finally, the book will give an account of the empirical research on the relevance of international law for the behaviour of states. This book will be of great interest to scholars of international law and international relations."--