Canada's International Status
In: Proceedings of the annual meeting / American Society of International Law, Volume 22, p. 19-26
ISSN: 2169-1118
52365 results
Sort by:
In: Proceedings of the annual meeting / American Society of International Law, Volume 22, p. 19-26
ISSN: 2169-1118
In: The China quarterly: an international journal for the study of China, Issue 99, p. 462-480
ISSN: 0305-7410, 0009-4439
The essay discusses how Taipei's choices and efforts, Beijing's carrots and sticks and Washington's policy changes have affected Taiwan's international status. The author thinks that in the past three decades Taiwan has gained in terms of its economy but has substantially waned in terms of its international status. Taipei's "One China Policy" has not only tied its own hands but also the hands of the allies and friends. The significance of the "Taiwan Relations Act" of the USA for Taiwan. To the communist government in Beijing, regaining Taiwan is simply a matter of time. (DÜI-Sen)
World Affairs Online
In: The Pacific review, Volume 6, Issue 3, p. 205-215
ISSN: 0951-2748
The author attempts to clarify some of the problems in examining Hong Kong's international status. He looks at three inter-related aspects in respect of the territory's international position: (1) conceptual questions concerning Hong Kong's status as a non-sovereign international actor in the context of international relations theory: (2) the nature of Hong Kong's involvement in international affairs and (3) the problems that Hong Kong encounters as a result of recent global and regional changes. (DÜI-Sen)
World Affairs Online
Characterizing Hong Kong's international status can be a hazardous endeavour.As a British colony and not a sovereign state, the territory has not been seen asan independent actor on the international stage. Attempts to identify theterritory's status have been further complicated by the 1984 Sino-British agreementto transfer Hong Kong's sovereignty from Britain to China in 1997. WhenHong Kong becomes a Special Administrative Region (SAR) with a 'highdegree of autonomy' under Chinese sovereignty after 1997, it will continue to bea non-sovereign territorial entity in international terms. Nonetheless, under the'one country; two systems' formula it has been granted extensive authority andpower in its internal governance, and the scope of autonomy in its externalrelations as agreed upon between the British and Chinese governments isextensive.
BASE
In: Schriftenreihe Wirtschafts- und Sozialwissenschaften 13
Sicherheitspolitik angesichts der Proliferation von Massenvernichtungswaffen und der Implikationen des Zerfalls der Sowjetunion haben die wirtschaftlichen und politischen Wirkungen von Verteidigungsausgaben zum Mittelpunkt einer wissenschaftlichen Auseinandersetzung werden lassen, die von widersprüchlichen Aussagen, Hypothesen und Schlußfolgerungen für die praktische Politik geprägt ist. Vor diesem Hintergrund werden in der Untersuchung am Beispiel der Großmacht USA die Zusammenhänge von Verteidigungsausgaben, volkswirtschaftlichen Investitionen und dem Status einer Großmacht in der internationalen Politik dargestellt. Die vergleichende Sammlung bestehender Erklärungshypothesen, die den Verteidigungsausgaben besonderes Gewicht bei der Entstehung von - die wirtschaftliche Leistungsfähigkeit einer Großmacht negativ beeinflussenden - Investitionsdefiziten beimessen, ergibt ein äußerst heterogenes Bild. Zwar können steigende Verteidigungsausgaben, wie von Paul Kennedy postuliert, volkswirtschaftliche Investitionen verdrängen, wenn privater Konsum und ziviler Staatsverbrauch steigende Tendenz aufweisen. Es besteht jedoch kein fester Zusammenhang zwischen Verteidigungsausgaben einerseits und fallenden Investitionen, zurückgehender wirtschaftlicher Leistungsfähigkeit und internationalem Statusverlust andererseits. Vielmehr müssen parallel wirkende Faktoren von Statusveränderungen in die Erklärung aufgenommen werden: das Ausgabenverhalten und die Finanzierungsstruktur der öffentlichen Hände insgesamt; die Entstehung und Verbreitung von Verteilungskoalitionen in westlichen Demokratien; die säkulare Verdrängung investiver durch konsumtive Staatsausgaben; die ordnungspolitische Diskrepanz zwischen außenpolitischen Verpflichtungen und innenpolitischen Beanspruchungen moderner Großmächte; sowie die Ausgestaltung des Produktionspotentials als Ergebnis unterschiedlicher Faktorquantitäten und Faktorqualitäten.
In: Nordisk tidsskrift for international ret, Volume 8, Issue 1, p. 295-302
ISSN: 1875-2934, 1571-8107
In: Innovative issues and approaches in social sciences: IIASS, Volume 4, Issue 1
ISSN: 1855-0541
In: The China quarterly, Volume 99, p. 462-480
ISSN: 1468-2648
In the past three decades Taiwan has gained in terms of its economy but has substantially waned in terms of its international status.Economically, Taiwan has performed so impressively that it has become one of the newly industrialized countries (NICs) that are the envy of many developing nations. Its sustained high growth rate over a fairl, long period commands respect from economists all over the world. In 1983 the GNP of the country approached US$50 billion and its per capita income reached US$2, 444. It is one of the world's top 15 trading nation" and has enjoyed a favourable balance of payments for many years. The 1983 exports and imports were valued at US$25, 117 million and 20, 285 million, respectively.
In: The Pacific review, Volume 6, Issue 3, p. 205-215
ISSN: 1470-1332
The question of the international status of Bangladesh seems to be a problem which, besides embracing different aspects of international law, is also permeated with international politics, financial issues, and the racial and religious tension of the Indian subcontinent. And while we are here concerned with the legal principles relevant to the problem it does not seem right to disregard the underlying realities - especially the political reactions - of the Bangladesh question. ; peer-reviewed
BASE
In: American journal of international law: AJIL, Volume 1, Issue 2, p. 444-449
ISSN: 2161-7953
In: Eudaimonia - Review of Legal, Political and Social Theory and Philosophy , Serbian Association for Legal and Social Philosophy (IVRS), Vol. 3, pp. 27-54.
SSRN
In: Journal of the Royal Institute of International Affairs, Volume 9, Issue 4, p. 452
In: India quarterly: a journal of international affairs, Volume 15, Issue 3, p. 215-221
ISSN: 0975-2684
In: Journal of the Royal Institute of International Affairs, Volume 9, p. 452-466