Verdienstausfallschaden bei einem jungen Menschen
In: Monatsschrift für deutsches Recht: MdR ; Zeitschrift für die Zivilrechts-Praxis, Band 75, Heft 23, S. 1464-1465
ISSN: 2194-4202
1492 Ergebnisse
Sortierung:
In: Monatsschrift für deutsches Recht: MdR ; Zeitschrift für die Zivilrechts-Praxis, Band 75, Heft 23, S. 1464-1465
ISSN: 2194-4202
In: Forschungsjournal Soziale Bewegungen: Analysen zu Demokratie und Zivilgesellschaft, Band 25, Heft 4, S. 89-91
ISSN: 2365-9890
In: Asian studies review: journal of the Asian Studies Association of Australia, Band 30, Heft 4, S. 375-388
ISSN: 1035-7823
World Affairs Online
In recent years, the topic of loneliness has gained significance in scientific and political discourses. Thus, there are now numerous research papers and publications on loneliness in old age, which are also particularly perceived in the public and political discussion. Empirical findings are intended to support this perception. Based on data from the Socioeconomic Panel (SOEP) from 2016, the Third Participation Report of the German government underlines that 16% of the respondents often feel lonely and among people with impairments it is even 31%. Since the coronavirus pandemic an increase in experiences of loneliness has been noted due to mandated regulations on social distancing. A study by the EU Commission's Scientific Service concluded that 25% of EU citizens felt lonely after the first months of the pandemic compared to 12% in 2016 (regular survey of family, gainful employment, politics and health, with about 15,000 participating households or 30,000 persons). In northern European countries the proportion of lonely people has even quadrupled since the beginning of the pandemic. Gradually, the realization is becoming established that loneliness is not a rare phenomenon even among young people but it is gaining above average importance in this age group during the pandemic. This paper analyzes experiences of loneliness of young people especially based on the research results from the studies JuCo I–III on the living situation and experiences of adolescents and young adults during the corona pandemic and concludes by discussing which further research needs can be derived from this.
BASE
In: Neue soziale Bewegungen: Forschungsjournal, Band 19, Heft 2, S. 108-110
ISSN: 0933-9361, 2365-9890
In: Wirtschaftsdienst: Zeitschrift für Wirtschaftspolitik, Band 103, Heft 12, S. 850-855
ISSN: 1613-978X
Abstract
Financial education can sustainably improve the financial behaviour of young adults, empower them in their decisions and help them recognise opportunities and risks. Digital tools linking financial content with innovative learning methods have an outstanding potential to be an attractive offer for younger individuals. An app that includes interactive game elements was developed by students from St. Michael Schwäbisch Hall high school for the YES! – Young Economic Solutions student competition and won the "Best Scientific Analysis Award".
In: Review of Indonesian and Malaysian affairs: RIMA, Band 40, Heft 1, S. 143-172
ISSN: 0034-6594, 0815-7251
World Affairs Online
In: Sozialer Fortschritt: unabhängige Zeitschrift für Sozialpolitik = German review of social policy, Band 61, Heft 11-12, S. 297-306
ISSN: 1865-5386
In: Reihe Soziologie / Institut für Höhere Studien, Abt. Soziologie, Band 68
'Die Europäische Union regelt in immer stärkerem Maß das Leben der Europäischen BürgerInnen, nicht nur im ökonomischen sondern im politischen und sozialen Bereich. Dennoch sind Wissen über und Interesse an diesen Entwicklungen gering. In diesem Zusammenhang ist die Einstellung junger Menschen als zukünftige WählerInnen und BürgerInnen besonders wichtig. Basierend auf einer Studie unter insgesamt 3890 18-24 Jährigen in 10 europäischen Regionen werden Faktoren analysiert, die das Interesse an Europäischer Integration und die Absicht sich an Wahlen zum Europäischen Parlament zu beteiligen, fördern. Die Ergebnisse zeigen, dass Aspekte der 'Aktivierung' wie 'political efficacy' (wahrgenommene politische Wirksamkeit), Diskussionen politischer und sozialer Themen und das persönliche Interesse an einer Reihe von politischen und sozialen Fragen, beide Einstellungen beeinflussen. Zusätzlich stellte sich die emotionale Verbundenheit mit Europa als weiterer wichtiger Faktor heraus. Für die 'Aktivierung' spielt neben soziodemographischen Variablen 'citizenship education' (politische Bildung) eine wichtige Rolle. Art und Ausmaß von 'citizenship education' variieren beträchtlich zwischen den untersuchten Ländern. Die Daten unterstreichen somit die Bedeutung von 'citizenship education' im Allgemeinen und einer europäischen Ausrichtung im Speziellen.' (Autorenreferat)
In: Africa Spectrum, Band 47, Heft 1, S. 3-19
ISSN: 1868-6869
World Affairs Online
In: China security: a journal of China's strategic development, Band 5, Heft 3, S. 53-58
World Affairs Online
In: The journal of communist studies and transition politics, Band 22, Heft 1, S. 24-53
ISSN: 1352-3279
World Affairs Online
In: The journal of communist studies and transition politics, Band 22, Heft 1, S. 54-72
ISSN: 1352-3279
World Affairs Online